Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '07

 
Kategori
Siyaset
 

Akıllıya yasak

Akıllıya yasak
 

Siyaset ya da öteki adıyla politika, ülkemizin ve Türkçemizin aşina olmadığı iki kelime... Biri Batıdan, öteki Doğudan girmiş dilimize. Burda ukalalık yapmak, ahkam kesmek gibi bir çaba göstermeden bir ukde olarak içimde
kalan birkaç noktayı paylaşmak istiyorum. Bakarsınız benim gibi düşünen çok kişi vardır da biraz rahatlarım.

Devlet büyüklerimiz, hukuk bilgelerimiz "memur" sınıfına siyaset yasak demiş. İyi de demiş. Memur siyaset yaparsa hakikaten devlette ahenk, huzur, tarafsızlık, adalet kavramları sarsılır. Şimdilerde yapmak isteyen istifa ediyor, sonra kazanamadı mı geri dönüyor. Kazandıysa zaten köşe beş yılda, ne hacet daireye dönmeye...

Vekil adayı olmayı siyasetten saymaz mı büyük ve bilge otoritelerimiz? Saymazlar ki oluyorlar. Memur dendi mi yurdum insanın hafızasında ayrıcalıklı , mazbut, aydın ve sorumluğu olan bir insan portresi canlanır . Madem öyle, bu aydın, az da olsa okuyup yazabilen arkadaşa politika neden yasak? Eeee, akillı, akıl eder, görür ve tenkit eder.

Çoğumuzun babası ve ya abisi, amcası işçidir bu ülkede. İşçi , yani iş yapan; Fiili olarak bedensel güç harcayıp haytını kazanan , üreten insan ... Peki hep böyle midir bu işçi kardeşlerimiz , abilerimiz? Değil elbet. Süper politik zekaya sahip büyüklerimiz bir zamanlar çok sevgili yavrucuklarına yüksek gelir, düşük zahmetli bir iş aramış, aramıış ve sonunda" büro işçisi" diye bir orjinal buluş bulmuş! Bunlar da işçi! Maden ocağındaki de bu da...Güzel siyaset! Şimdi siz başlığı görünce siyasetten söz edeceğimi düşünmüşsünüzdür , merak etmeyin bu da bir siyaset. İşin garibi de memurlarla aynı işi , aynı fonksiyonları yerine getirip, aynı fiziki ortamı paylaşan bu işçi kardeşler ve abilerin "siyaset" yapması, üye olması, seçimlere girmesi yasak değil. Maaş , memurun iki katı, iş aynı iş. Siyaset serbest.

Güncel bir konuydu, aynı işe aynı ücret... 40 yaşımı geçtim bunu hep duyuyorum ama göremiyorum. Ne standart memur gelirine , ne de bir komplekse sahip değilim. O yüzden rahat konuşuyorum. Rahat geçinen , egosu
doygun bir memur(!) olarak iç döküyorum...

Her gelen yönetim bu uygulamadan memnun ki devam ediyor?! Yahya KEMAL' in dediği gibi: " Her bir giden memnun ki yerinden/ Bir çok seneler geçti dönen yok seferinden". Herkes memnun sanırım, baksanıza, hayat devam , yola devam... Siyaset var siyaset içinde! Detaylara girmeyelim başımıza iş açarız sonra! Eee, ne de olsa memuruz! Yassak...! Kalın sağlıcakla...

 
Toplam blog
: 45
: 766
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

Yazmak bir yetenek işinden çok,duygu işi olmalı. Arada yazdığım oldu ama öylesine...Yıllar sonra ba..