Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '13

 
Kategori
Güncel
 

Akimitsu San gidiyor!

Akimitsu San gidiyor!
 

Marmaray'ın yapımı için onlara çok şey borçluyuz!


Ona ilk defa mahalle berberinde rastlamıştım. Berbere ilk girdiğinde başıyla herkesi selamlamış ve sessiz sedasız, sırasını beklemek için sandalyeye oturmuştu. Daha sonra birkaç defa aynı berberde tesadüf ettik  ama hiç konuşmadık. Belki hiç Türkçe bilmiyordu. Ben de Japonca bilmiyordum. Traşını olup salondan dışarı çıktığında "  Akimitsu San.. Marmaray'da çalışıyor " dedi berber " Biraz ötedeki Marmaray şantiyesinde.."Kaldığı ev de yakındaydı galiba? Birçok defa sabahları sakin sakin şantiyeye doğru yürürken görmüştüm. Bir defasında başıyla selamlamıştı beni.. Ben de aynı şekilde karşılık vermiştim. Oldukça kibar ama aynı ölçüde sessiz bir insandı. Kimbilir ne zaman gelmişti Japonya'dan? Belki de ilk temel atıldığında oradaydı. Aradan geçen bunca yılda Akimitsu San; gece dememiş, gündüz dememiş, Türkiye'nin prestij eseri Marmaray'da ter ve göz nuru akıtmıştı. "Ne olmuş? Adam hayatını kazanmaya gelmiş" diyebilirsiniz ama sarfettiği bunca gayret için Akimitsu gibi Japon mühendislere en azından bir teşekkür borcumuz vardır.

Sayın başbakan bunu Japon başbakanı Abe nezdinde yaptı ama ben herhalde Marmaray'dan her geçişimde Akimitsu San'ı hatırlayacağım. Pazar günü berbere uğradığımda onu sordum. " Galiba gitti " dedi berber. " Marmaray bitti ya, onun da işi bitmiştir"

Güle güle Akimitsu San.. Seni yeni eserlerin yapımı için tekrar ülkemize bekliyoruz.. 21.Yüzyılı Türk ve Japon yüzyılı yapmak için birbirimize çok ihtiyacımız var..

 

 
Toplam blog
: 343
: 446
Kayıt tarihi
: 19.02.11
 
 

Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Teknoloji Yönetimi dalında mast..