Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

Aklım karıştı

Aklım karıştı
 

Burası Türkiye Arabistan değil.


Ben bu ülkede çok şehit canezesine şahit oldum. Bazen elli yüz kişi, bazen, beş bin onbin. Ama bir emekli imamın cenazesine on binler. Şehitlerin katillerine elli bin kişi. Şimdi bana biri anlatsın. Bu iktidar gerçekten demokratik açılımdan mı yana yoksa eli mahkum ABD nin talimatlarını mı yerine getiriyor. Eğer gerçekten demokratik açılımdan yana da ben bunun farkında değilsem, çok utanırım, çooookkkk. 12 eylül çuntacıları beni içeri attı. üç buçuk ay hakim huzuruna çıkarılmadan betonda yattım. üçbuçuk ay sonunda pardon yanlışlık olmuş dediler bıraktılar. Her ihtimale karşıda iki ay hergün karakola imza vermemi istediler. Yaşamım boyunca haksızlığa karşı durmaya, demokrasiden yana tavır almaya çalıştım. Şimdilerde belki yaşlılığın verdiği anlama yetersizliği ile bazı olayları anlamaz oldum.

1974 yılında bir toplantıda PKK'yı savunanlara -Siz anlaşsanız anlaşsanız MHP ile anlaşırsınız , zira siz ırkcısınız sizden devrimci olmaz demiştim. Kadere bak. Şimde öngörüm yanlış çıktı. MHP ile anlaşamıyorlar ama islamcılarla anlaşıyorlar. 12 eylül savunucuları şimdi demokrat, Özal savunucuları libarel, Üstüne üstlük hemde ilerici, demokrasi savunucusu kesildiler. Kürt açılımı dediler , açaba ne diyecekler diye beklemeye başladım. Dağ fare doğurdu, PKK iktidarı teslim almaya döndü. Umarım yanılıyorum ama, bu nasıl açılımdır. Askere kurşun sıkanlar, çocukları katledenler açılım adına buyur ediliyor. Peki Tokat'ta Yozgat'ta Eğe'de, Trakya'da sefil ve perişan olan insanlarımıza ne diyeceğiz. Bunlar için bu açılımda hangi çözümler var? Bu ketumluk niye?. Aklımı kaçırmak üzereyim. Demokrasi karşıtı olmak benim onuruma dokunuyor. Ben demokrasi karşıtımıyım. Ben yaşamımda asla insanın kürt türk olması ile uğraşmadım. Ben insan'ın insanlık onuruna yakışır yaşamasından yanayım. Bir insana kürt, Arap, Türk, Çerkez demekten hicap duyarım. İnsan insandır. Doğuda geri kalmışlığın insanlara daha çok haksızlık edildiği bir gerçek. Ama orda haksızlıklar Kürt Türk demeden uygulanıyor.

Rizede Emekli vaiz Mustafa Yıldız hakkın rahmetine kavuşmuş. Allah rahmet eylesin. Caneze töreninde onbinler. Ama Mahmur kampından ve Kandilden gelenlerin kalabalığının yanıda çok cılız. Biri bana anlatsın nasıl oluyor da ellibin kişi karşılıyor. Yıllarca haklarını savunmaya çalıştığımız Güney doğu halkı demokrasi de bizi solladıda bizim haberimiz mi yok. Oksfort açıldı da bizmi bilmiyoruz.

Bu olanlar Kürt-İslam intifakı değil de demokrasi açılımı ise lütfen biri anlatsın. Eğer anlata bilirlerse demokrasi ile birazcık ilgisini anladığım anda , Tüm Halktan özür dileyeceğim. Lütfen biri beni cimçiklesin. Aklımı kaybetmek üzereyim. Belkide kaybettim de benim haberim yok.

 
Toplam blog
: 139
: 795
Kayıt tarihi
: 29.09.06
 
 

10.12.1949 yılında Nurhak'ta fakir bir ailenin yedinci cocuğu olarak dünyaya geldim. Ziraat okulunda..