Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Aklımı Gezdiriyorum

Korona günleri dedik, pandemi dönemi dedik, maske dedik, eldiven dedik, en komiği buydu rengarenk eldivenlerle gezdi insanlar, elini yıkamak daha kolayken, kısıtlamalar  geldi, yasaklar gitti derken bir gecede her şey ve herkes  onbir mart öncesine dönüverdi.

Ruh ve beden sağlığı zedelenen hepimiz iyileşiverdik bir anda, Ne korona kaldı ne virüs, şaka gibi ne çabuk unutuyor, nasıl adapte olabiliyoruz bu kadar hızlı geçişlere anlayamıyorum. Dünyanın dört bir yanında sayısız can kaybı, onca sağlık çalışanı,  her kesimden insan boşuna kaybetmişiz gibi  düğünler, dernekler, davullar, halaylar gırla gidiyor. Sahiller iç içe insan seli, umarım korktuğumuz başımıza gelmez,  

Mümkün olduğunca sokağa çıkamıyorum hem sıcaktan hem gereği yokken sağlığımızı riske atmamak için, o zaman kendim gezemiyorsam aklımı gezdiriyorum yaşananlar arasında dehşete düşüyorum. Salgına bağlı olarak  maddi manevi çöküşler, işsizlik hat safhaya ulaşmış, büyük bir kesim geçim sıkıntılarıyla boğuşurken, güzelim ormanlarla ciğerlerimiz yanıyorken,  bambaşka gündemler üretiliyor, konuşamıyor ama dövüşebiliyoruz, konuşarak anlaşabilmeyi beceremedik bir türlü  koca meclisde yaşananlar malum, kadınlar vahşice öldürülüyor. Cumhuriyet değerlerimiz hadsiz saldırılara maruz kalıyor. Bütün sorunların nedeni anlayamamak, cevabı içindeki soruları dahi anlayabilme çabamız olmadığından çözemiyoruz. Dinleyebilsek önce birbirimizi sonra doğayı, hayvanları hatta rüzgarı rüzgarı, bulunduğum ortamlarda ya da gittiğim şehirlerde rüzgarları dinlerim, rüzgarın, esişi başka, kokusu başka  susuşu bambaşka oluyor inanın, kimi tozu dumana katıyor, kimisi tozu dumanı yutuyor bize zarar vermesin diye, biraz ciddiyet, biraz sorumluluk biraz da empati yeteneğimizi geliştirebilmek iyi gelecek inanıyorum. Herkese sağlıkla yaşanacak yıllar diliyorum.

 

"Başını dayadığın ağaç dalı
Bak hafifçe eğildi toprağa doğru
Uyuyan bir çocuğun soluk alışını
Dinler gibi kendini vererek
Yaklaş yüzünü örse de acılar
Boynundan ter boşalan herkese
Gözyaşları da çiçek açar

Yaklaş, yüzünü örse de acılar
Ve nasıl yakalarsa toprağı kök
Suları renk, dalları kiraz
Sen de öyle yakala hayatı
Yürü kol kola canıma değsin
Gözyaşları da çiçek açar"

Abdülkadir BULUT

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..