Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '13

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Aklımı ve gönlümü dengeliyorum

“Aklımı kullanırsam duygularım kirlenir.” Diye bir yanlış inanca sahibim. Yanlış diyorum; çünkü bunun altında yatanın duygularımın sorumluluğunu almaktan kaçmak olduğunu biliyorum yalnızca bugün için. Fakat kabullenmede bir direnç var, hissediyorum. Her geçen gün daha gevşiyorum, zamanında eyleme geçiyorum.

Örneğin; geçen gün çok sinirlendiğim bir olay yaşadım. Sözümün kesilmesi beni hep çok sinirlendirir. Önemsenmediğimi düşünürüm. Hatta bazen tam olarak kendimi ifade edememenin verdiği yetersizlik duygusu da eklenir buna. Aynen böyle oldu o günde.

Arkadaşım sözümü kesti. Ben son zamanlarda bazen yaptığım gibi “ Lütfen sözümü bitireyim, sonra ne söyleyeceğimi unutuyorum. “ dedim. Hâlbuki bu da bir mazeretti bana göre. Daha sade bir biçimde “ Lütfen, sözüm henüz bitmedi. “ demek daha bir olgunca davranıştı duygularımın sorumluluğunu almak adına.

Ya da belki daha da olgun olanı; o yanlış düşüncelerden ve onların getirdiği duygulardan özgürleşmek. Olabilir. Fakat bugün olamadığına göre en başta kendime dürüst olmak istiyorum. Yaşadıklarımdan yola çıkarak duygularıma sahip çıkmak ve onları doğru kanalize etmek istiyorum. Ne kendim kırılmak istiyorum ne de birilerini kırmak. Fakat önceliğimi kendimden yana kullanmak istiyorum. Ben değerli bir insanım. Kendime saygıyı hak ediyorum. Birçok alanda başarılı oldum sağlıklı iletişim adına. Bu alanda da başarılı olmayı seçiyorum. O yüzden sözüm kesildiğin de “ Lütfen, sözüm henüz bitmedi. “ diyebiliyorum. Kendimi bu konuda sonuna kadar destekliyorum.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..