Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '09

 
Kategori
Şiir
 

Aklını yitirmişse zaman

Uzun bir yolculuğa çıkacağım
Yaşanmamış yılların ardından;
Kederimi aşan sırlarım
Ve kılık değiştiren düşüncelerim
Olacak yalnızca yol arkadaşım...

Gecenin bağrından kopan gündüzler karşılayacak beni
Doğanın dost kucağına düşeceğim geçmişe inat! ...
Son kahkahasını atan kalbime hediyem olacak
Ölçemediğim derin duygularım
Ve gücümü azaltan kaygılarım...

Yağmur olup damla damla yağacağım
Akıl tarlamın merhamet çiçeklerine,
Sulayacağım dalgaların kararsızlığında
Yüreğimi acıtan soğuk karanlıkları
Ve yabancı neşelere terk edilen gururumu...

Ne gösterişsiz giysilerle korunacak gecikmiş övgüler,
Ne taş yazıta eklenecek ulaşılmaz hayaller
Ne de yap-bozun yalancı parçaları arasına gizlenecek adım
Zaten hiçbir anlam ifade etmedi ki senin için
Beşinci mevsiminde bu kadın!...

Sulha kurşun sıkılmış, aşka kefen giydirilmişse
Loş ışıklar altında kendi haline bırakılmışsa sevgi
Ya da doğduğu yerde öldürülmüşse aşk
Neye yarar ki,
Tükenen uyanıklığımda aklını yitirmişse zaman? ..
Aklını yitirmişse! ...

Duyguların titreşimi
Ve hoş kokulu iki çiçeğin buluşması
Değil miydi ki yolculuk,
Ya da gecenin müziğiyle gün ışığına
Şarkılar söylemesi yüreğin? ...
İşte ben de bunu yaptım:
Büyük bir sessizlikle sözlerimin üzerini örttüm
Ruhumun terk ettiği benden uzaklaşıp
Sisten arınmış ufka kadar mavileştim...

Rukiye Çelik
26.08.2008 14:33:00

 

 
Toplam blog
: 145
: 243
Kayıt tarihi
: 26.12.08
 
 

Köy Enstitüsü mezunu bir öğretmenin kızı olarak 10 Kasım 1953 yılında Posof'un ücra bir köyünde a..