Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

AKM' nin yıkılmasını istememek gericilik mi?

Taksim Atatürk Kültür Merkezi’ni yıkmak istiyorlar. Sebep? Çağdaş ve yarınlara hitap edecek bir AKM yapmak! Dünkü ve bugünkü Milliyet’ te bu konu üzerine yazılan yazıları okuduğumda şok oldum denilebilir. Çünkü sen kalk tarih’e mal binayı olmuş bir binayı yıktır, yerine çağdaş, yarınlara hitap edecek bir bina yaptırmaya kalkış.

Bu günkü Milliyet’ te Gazeteci Güngör Uras’ ın köşesinde belirttiği gibi birçok ülkenin böyle tarihi binaları vardır. Üstelik 30 ya da 40 yıllık değildir, 100–200 yıllık bir tarihe sahiptir bu binalar. Soruyorum şimdi 100–200 yıllık binalar yıkılıp çağdaş binalar neden yapılmıyor da, 30 yıllık bir ömrü olan ve İstanbul’u simgeleyen binalardan biri olan AKM binası yıkılıp yerine çağdaş bir bina yapılıyor? Buna nasıl bir mantıklı yorum getirilebilir? Diğer ülkelerde çağdaşlık hükmünü sürmemekte, gericilik egemen mi olmaktadır acaba?

Önceki gün yine Milliyet’ te yer alan Gazeteci Şakir Aydın’ ın haberinde Kültür ve Turizm Bakanı Atilla Koç AKM’ nin yıkılmasına tepki gösterenlere (bizlere) “Bir şey yaptırmamak isteyen gericilere ayıracak vaktim yok” demiş. Soruyorum: Taksim Atatürk Kültür Merkezi’ ni yıktırmak mıdır gericilik? Yoksa yıktırılmasına karşı çıkmak mıdır?

Yıkalım arkadaşlar, yıkalım! Taksim’ deki Atatürk Kültür Merkezini yıkalım! Nede olsa çağdaş değil! Bize hitap etmiyor! Bu nasıl bir düşüncedir! Nasıl bir mantıktır! Bir anlam veremiyorum. Bir başkası da yıkmıyor ama tarihe kazınmış isimleri bir bir değiştiriyor. Buna nasıl bir yorum yapılır artık sizin takdirinize bırakıyorum.

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Bu tür kararları vermek kişi ya da kişilerin tekelinde değildir. Halka mal olan bu tür yerlerde son sözü halk söylemelidir.

 
Toplam blog
: 39
: 1198
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Ankara Üniversitesi DTCF'de Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi Anabilimdalını okudum. Uzun yılla..