Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

AKP, referandumu vatandaşa anlatamıyor

AKP, referandumu vatandaşa anlatamıyor
 

AKP’NİN EL İLANLARI YETERSİZ

AKP referandumun içeriğini millete anlatmaktan aciz kalmış. Hazırlamış oldu broşürler ve el ilanları ile konunun özünü, asıl oy alacak olduğu vatandaşa anlatamıyor. Vatandaş bu el ilanlarına ve bunca mitinglere rağmen hala birbirine sorup duruyor; neden EVET ve neden HAYIR diyeceğini.

Hazırlanmış olan el ilanları edebi ve hukuki bir dille yazılmış olduğundan vatandaş anlamıyor ve anlamadığı içindir de, broşür elinde dururken birbirlerine sorup duruyorlar. E tabii ki muhalefetteki seçmen de işe partisinin lideri sayesinde HAYIR penceresinden bakıyor ve HAYIRcı oluyor.

Eğer bu broşürlerdeki metinler vatandaşın anlayacağı dille yazılmış olsaydı, 12 Eylül dönemini yaşamış olan vatandaşın EVET demeyeni olmazdı.

Yüksek eğitim almış kişiler sıradan vatandaşın ne söylediğini anlar fakat az eğitim almış vatandaş yüksek eğitim almış kişilerin yazdığını, edebi ve resmi üslup ile yazıldığı için ne söylediğini anlayamaz. Onun içindir ki bir vatandaş resmi makamlara yazılacak basit bir dilekçeyi bile ya bir hukuk bürosuna ya da bir arzuhalciye bir ücret ödeyerek yazdırır.

Siz, hukuk diliyle yazılmış bir metni, bırakın cahil vatandaşı, bir lise eğitimi almış birine okutun bakalım anlayabilecek midir? Kaldı ki bir ilkokul mezunu birinin bunu anlaması mümkün değildir. Hukuk diliyle yazılan yazıyı da bir yana bırakalım, edebi bir dille yazılan yazıyı bile çözümleyemiyor. Okuduğu bir köşe yazısını bile anlayamıyor. Siz bu insanlardan oy alacaksanız tam da onun anlayacağı dilden anlatmak zorundasınız. Miting meydanlarını doldurup boy göstermekle bu iş olmaz. Kaldı ki oralarda birbirlerini tırmalamakdan başka bir iş de yaptıkları yok. “Senin gıçın benimkinden daha kara” deyip gidiyorlar.

Nasıl adamları var ki bu AKP’lilerin hiç mi vatandaşın arasından bilgi almıyorlar ve vatandaşın nabzından haberleri yok, anlamıyorum. Bu kafayla nasıl da bu kanunları çıkarmışlar şaşırıyorum. İl, ilçe ve belde başkanları ne iş yaparlar?

Benim bu söylediklerime AKP’lilerden itiraz geleceğini biliyorum. O zaman onlara şunu sormak isterim: Bu broşürler vatandaşın elinde dururken neden hala birbirlerine sorup duruyorlar? İşte bu benim anlatmak istediğimin teyididir.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..