Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '13

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

AKP nin fındık üreticisine ihaneti, tüccarın kıskacı

AKP nin fındık üreticisine ihaneti, tüccarın kıskacı
 

fındık


Fındık tüccarı AKP’yi kıskaca almış. AKP hükümetinin de keyfi yerinde. Neden yerinde? Çünkü bu vatandaş aptal da ondan. Hiç kimse kusura bakmasın. Alınanlar alınsın.

AKP hükümeti fındık konusunda bugüne kadar atmış olduğu adımlar ile fındık tüccarının ekmeğine yağ sürmekten başka bir iş yapmadığı açıkça görülmektedir. Hükümetin tutumuyla kârlı çıkanın tüccar olduğu açıkça ortada. Bunu kimse yalanlayamaz. Millette aptal; dönüm başına verilen birkaç kuruş para ile oylarını hükümete satıyor. Elindeki fındığını da gidip tüccara bedava veriyor sonra da bekliyor ki serbest piyasada fındığın fiyatı yükselsin.

O kadar salak ki; ya kardeşim, bugüne kadar görmedik mi ki; tüccar fındık bulamazsa fındığın fiyatını yükseltir. Neden sen elindeki fırsatı tüccarın eline veriyorsun? Fındığını neden emanete veriyorsun?  Tüccar alacağı fındığı bedavadan zaten almış ve talep ortadan kalkmış. Arz-talep meselesi oluşacak ki tüccar fındığın fiyatını yükseltsin. Ben, sahilde 600 KG fındığımı kurutup, emanete vermiyorum, yine köye, evime çıkartıyorum. Ama bu millet bana gülüyor. Şimdi kim salak? Hükümet ise keyfi yerinde. AKP senin ekmeğinle oynuyor.

Spor diyorsun; Sn. Başbakan Fenerbahçe’den başkasını gözü görmüyor. Kupanı elinden alana yardım ediyor. “haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır” diyor ama senin hakkını elinden alamaya çalışana destek veriyor sen de gidip yine de ona oy veriyorsun. Buna salaklık denmez de ne denir? Ben isterdim ki; önümüzdeki seçimlerde hem Trabzon Belediye başkanlığını kaybetsin ve hem de Trabzon’dan bir tane mille vekili çıkaramasın, güzel bir tokat yesin. Kahve köşelerinde karanlığa taş atmak aptallıktır.

Burada yapılması gereken; hükümetin FİSKO birliği yapılandırmasıdır. Sn. Başbakan, Fenerbahçe’nin hakkını savunduğunun onda biri kadarıyla fındık üreticisinin hakkını savunmuş olsaydı şimdi milli ürün olarak ilan edilen fındık bu hallere gelmez ve üreticisi de böyle mağdur olmazdı.

Ben, bu zamana kadar FİSKO birliğin bir kg. fındık ihraç ettiğini görmedim ve de duymadım. Neden Fiskobirlik, normal bir tüccar gibi fındık ihraç etmiyor? Gerekli yasal sorunlar düzenlensin, ne gerekiyorsa yapılsın ve fisko da tüccar gibi hazır tesisleriyle ihracat yapabilsin. Bakın o zaman fındığın durumu ne olacaktır. Hükümet fındığa destek de vermesin. Bunu yapsın yeter.

Ama bunu yapmazlar. Nenden biliyor musunuz; tüccar, bugün yapmış olduğu tatlı, yağlı-ballı-kaymaklı kârını yapamayacaktır da ondan. O zaman kazanan üretici olacaktır da ondan.

Fiskobirlik, geçmişte, piyasadan, üreticinden düşük ama tüccardan yüksek fiyatla almış olduğu fındığı depolarında sakladıktan sonra yarı fiyatını yine iç piyasaya sürdü. Yani tüccardan yüksek fiyatta aldığını fındığı, yarı fiyatına yine tüccara sattı. Bu yüzden Fiskobirlik geçmişte zarar etti. Bütün bunlar belgelidir. Ama buna kimse müdahale etmedi ve sesini çıkarmadı.

Bugün de kalkmışlar yurt dışından fındık ithal etmeye. Allah cezanızı versin. Bu insanların ekmeğiyle oynamayın. Zaten sizin ekmeğiniz fazla, siz ekmek değil, baklava börek yiyorsunuz en lüks mekânlarda. Sizin bir sabah kahvaltınızla bu vatandaş bir ay geçiniyor. Utanın.

Fındığını tüccara emaneten veren üreticiye söyleyecek laf bulamıyorum. Fındık serbest piyasada neden yükselmedi ye ağlamaya hakkınız yok. Aklınızı başınıza toplayın.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..