Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '09

 
Kategori
İftar Sofraları
 

Akşam güneşinden ilk iftara ıscak ıscak tarifler...

Akşam güneşinden ilk iftara ıscak ıscak tarifler...
 

Ramazan geldi, ben de geldim. Hadi gözünüz aydın olsun; hem Ramazana hem bana kavuştuğunuz için :) Efendim lafı dolandırmadan direkt tarife geçeyim, benim de iftara ıscak ıscak yetiştirmem gereken yemekler söz konusu çünkü.

Mantar Sote ve pilav

Tavuk göğsünü haşlayıp, süzelim. Mantarları yıkayıp, bir kağıt peçeteyle silelim. Tavuğu, mantarları, kırmızı biberleri, yeşil biberleri, domatesleri, soğanları küp küp doğrayalım. Bir tavada biraz tereyağı ile biraz zeytinyağını karıştıralım. Sırasıyla tavuk göğsü, soğan, kırmızı biber, yeşil biber, domates, mantarları soteleyelim. Bir diş sarımsak, bir çay kaşığı toz şeker, kırmızı pul biber, tuz ilave edelim.
Pirinci ılık suya koyalım. Beklesin biraz. Sonra yıkayıp, süzdürelim. Bir tencerede tereyağını eritelim hatta az biraz yakalım. Pirinci katıp, kavuralım. Sıcak su ilave edip, tuzunu koyalım. Suyu kaynayınca, altını kısalım. Kısık ateşte demlensin biraz aman dikkat demlendireyim derken dibine tutturmayın ama.

Bir servis tabağı alalım elimize. Pilav tenceresinin kapağını açalım. Tencereden çıkan buhara karışmış pirinç ve tereyağının miss kokusunu çekelim bir içimize. Bir servis kaşığını daldıralım miss kokulu pilavada sevis tabağımıza alalım pilavdan. Şimdi de sote yaptığımız tavanın kapağını açalım. Bırakalım buharı, helezon misali yükselsin tavadan yukarı. Başka bir servis kaşığı ile soteden de alalım. Miss kokulu pilavımızın yanına koyalım. Bırakalım, üzerlerinde dumanları; yatsınlar yanyana servis tabağında. Ta ki çatalı elimize alıpta; bir soteden, bir pilavdan, bir soteden... diye çatallamaya devam ederken tabağı silip süpürene kadar. Afiyet olsun efendim :) HAYIRLI RAMAZANLAR HEPİNİZE !
 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..