Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '07

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Akşam sefası

Akşam sefası
 

Bodrum gölgede 43 derece, dışarı çıkılacak gibi değil, mecbur kalınmadıkça çıkılmasın, Türkiye'nin herbir yeri yanıyordur, küresel küresel ısınıyoruz, ne var biraz tassarruf yapılsa yağmur da yağmadı bu yıl, bu sıcaklar ders olur umarım, ben tasarruf yapıyorum, mümkün oluğu kadar, ama sadece benim yapmamla dünyayı kurtaramam ki; herkesin yapması gerekli. Arkadaşlar grip oldum ve 20 'lik dişlerim çıkıyor ben 30 yaşındayım ve 20 lik dişlerim çıkıyor , ve ben hayatımda, diş ağrısı bilmem çok sağlıklıdır benim dişlerim birtek dişçiye dişlerimi temizlettirmeye giderim, ve şu ana ızdırap içindeyim.

Allah kimseye diş ağrısı vermesin, sabah dişçiye gittim ağrı kesici verdi "kardişim benim damağım yarılmış, sağ yanağım şiş 30'luk dişlerim geliyor, aman yarabbim çok lazımdı, bende dört gözle bekliyordum dişlerim nerdesiniz diye" hiç birşey yiyemiyorum, konuşamıyorum, en iyisi izin alıp eve gitmek, çıkarttıysanız acısını bilirsiniz ve hiç diş ağrısı bilmeyen ben, halimi düşünün artık, size biraz masraflı yemek tarifi vereyim, akşam sefanızı yapın benim iç de yapınnnnnnn......

Malzemeler;

400 gr Patates.
500 gr Erişte.
5 Arpacık Soğanı.
1.5 Kahve Fincanı Margarin.
300 ml Kırmızı Şarap.
2 ÇorbaKaşığı Sirke, tuz.
2 Et Suyu Tableti, karabiber.
1/2 Demet Maydanoz.
400 gr Lahana.
3 Yumurta
6 Somon Fileto.
1 Limon.
150 gr Süt Kreması.
2 Çorba Kaşığı Margarin.


Yemeğin Tarifi
Patatesleri kabuklarını soymadan haşlayın. Suyunu süzüp kabuklarını soyun. iri iri rendeleyin. Soğanları soyup uzunlamasına doğrayın. 1 çorba kaşığı margarin eritip soğan, şarap ve sirkeyi ekleyin. Tenceredeki karışım yarıya inene kadar pişirin. Et suyu tableti ve yarım su bardağı su ekleyin. Tuz ve karabiber ekleyin.
Maydanozu yıkayıp yapraklarını ayıklayın. Lahanayı yıkayıp ayıklayın. Yaprak kısımlarında bulunan sert damarları kestikten sonra küçük küpler halinde dağrayın. 2 dakika haşlayın.

Fırını 250 dereceye ayarlayıp önceden ısıtın. Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırın. Lahanayı kalan süt kreması ve maydanozla karıştırıp püre haline getirin. Patatesleri, yumurta sarıları ve limon kabuğunu karıştırın. Yumurta aklarını köpük halini alıncaya kadar çırpın. Balığı margarinde hafifçe kavurup fırın tepsisine alın. Sebzeleri üzerine yayıp 15 dakika fırında pişirin. Erişteyi haşlayın. Soğanlı karışımı tekrar ısıtın. Balığı soğanlı karışım ve erişte eşliğinde servis yapın.
AFİYET OLSUN BANA DA ACİL ŞİFALAR....

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..