Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Akşam yemeklerini ailemle yemeyi çok seviyorum

Akşam yemeklerini ailemle yemeyi çok seviyorum
 

-Akşam yemeği çok hoşuma gider nedense.
-Oldum olası akşam yemeklerini, düzenli bir masada yemenin keyfini hiçbir şeyde bulamadım.
-Hele birde akşam yemeklerinin hazırlanması vardırki.
-Çok eğlenceli oluyor.

* * * * *

-Tabi salata yapmak erkek işi oluyor.
-Giriyorsun mutfağa.
-Çıkartıyorsun güzelmi güzel yeşillikleri
-Başlıyorsun ayıklamaya.
-Ve hazırlıyorsun güzelim salatayı.
-Az bir sızma zeytinyağı.
-Birazcık sirke.
-Hemen ardından, nefis bir limon suyu.
-Ve son aşamada nemi?
-Tabiki nar ekşisi.
-Nar ekşisi olmadan, salatada tad olurmu?
-Olmaz.
-Güzel bir şekilde sosluyorsun yeşil salatayı.
-Hapır hupur yemeye hazır oluyor güzelim yeşil salata.

* * * * *

-Eh birde eşiniz bulunmaz bir aşçı ise.
-Değmeyin keyfinize.
-Valla benim sevgili eşim bu konuda hayli marifetli.
-Evlendim evleneli hangi yemeği yaptı ise hayır demedim.
-Nasıl yapıyor bu kadar güzel yemekleri anlamıyorum.

* * * * *

-Mutfakta salata hazırlarken.
-Ve sevgili eşimde yemeklerin servislerine hazırlık yaparken.
-En eğlenceli olan şey nedir?
-Bilirmisiniz?
-Tabikide güzel bir kırmızı şarap.
-Evet evet.
-Birer kadeh kırmızı şarap alırız yanımıza.
-Hem iş yaparız.
-Azıcıkta dedikodu.
-Derken.
-Yudumlarız kırmızı şarabımızı.

* * * * *

-Bizim evin en eğlenceli şeyidir.
-Akşam yemekleri.
-Güzel güzel yemeklerimizi yerken.
-Birde hafiften hoş bir müzik yemeğe eşlik ettimi,
-Değmeyin bizim keyfimize.
-Ve cici kızım İdil’in.
-Mır mır masadan kalkıp dans etmeleride yokmu.
-Neşemize neşe katar.
-Ve azıcıkta kavga.
-Oturmaz kerata yerine .
-Dakika başı kalkar.
-Ve her dakika vardır bir bahanesi.
-Ve yemek başalayıpta bitene kadar.
-Bir ben.
-Bir sevgili eşim.
-Sürekli İdiş’e
-“Hadi artık İdiş bitir şu yemeğini.”
-Demekten helak oluruz.


* * * * *

-Ama her zaman olduğu gibi.
-Haliyle.
-Yemekten sonra toplanacak masa dert olur.
-Bir ağırlık çöker insanın üstüne.
-Ve çöken ağırlıkla beraber.
-Birde rehavet bastımı.
-Kolaysa topla masayı.
-Yani efendim her güzel şeyin birde kötü yanı vardır ya.
-İşte öyle bir şeydir.
-Akşam sofralarını toplamanın sıkıntısı.


* * * * *

-Ve yine akşam oldu.
-Ve ben yine kurt gibi açım.
-Merak ettim şimdi.
-Acaba eşim akşam yemeğinde ne yaptı diye.
-Ama mutlaka güzel bir yemek yapmıştır.
-Parmaklarımı yiyeceğimden eminim.
-Salatayı yapmasa bari.
-Salata yapmanın eşsiz tadını bana bıraksa.
-E ne yapalım.
-Elimden ancak çok güzel salata yapmak geliyor.
-Övünmek gibi olmasın.
-Vallahi.
-Benim salatamı yiyen kendisinden geçer.
-Benim salatamı yiyenler yanlışlıkla parmaklarını ısırıyor.
-Doğru söylüyorum.

* * * * *
-Eşimi kimi zaman şanslı bulurum.
-Yani benim gibi birisi ile hayat arkadaşı olduğu için değil.
-Yaptığı yemekleri hapır hupur yediğim bir eş olduğum için.
-Düşünsenize.
-Bu güzel yemekleri yemeyen bir eş olsaydım.
-Sanırım eşim çok üzülürdü.
-Çünkü güzel yemek yapan hanımların en büyük derdidir.
-Yapılan yemeklerde seçim yapan eşler.

* * * * *

-Pek tabiki benimde kötü huylarım var.
-Mesela.
-İllede düzgün bir masa olacak.
-Eksiksiz olacak her şey.
-Düzenli ve tertipli.
-O yüzdendirki eşim beni bu konuda memnun etmek için hayli yorulur.
-E ne yapim şimdi.
-Bende böyleyim işte.
-Bu konuda beni bağışla sevgili karıcığım.
-Seni çok seviyorum.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..