Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '17

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Aktif Anneliğe Merhaba...

Aktif Anneliğe Merhaba...
 

Merhabalar…

Yeni bir ufka yelken açmak için rüzgarını bekleyen bir gemiydim ve karşıma Pembenar çıktı.

Evet bekliyordum çünkü yeni doğum yaptım. Hamilelikten önce ve hamilelik sırasında ettiğim beylik laflarının üzerine bırakın bir bardak su içmeyi baya bir damacanayı kafaya diktim. Bebeğimin odasını 40 günlükken ayırmayı planlamaktan tutun da “bebek bu canım nasıl alıştırırsan öyle gider”lere uzanan bir torba boş beleş laf… Tabii ki hiç birini yapamadım. O güldüğüm vaktinde baya dalga geçtiğim kadınlardan biri oldum ve bu sebepten aktif iş hayatıma süresiz ara verdim. Şimdilerde ise bebeğini uyuturken zaman boşa geçmesin diye bolca kitap okumayı hedefleyen ve tek seferde 10 kitap alabilme kapasitesine sahip bir canlıya dönüştüm.

Genel olarak şansı tersten işleyen biriyimdir ve hayat fırsatları karşıma hep “sende mi şimdi geldin arkadaş?” dercesine çıkarır ki bu seferde beni hiç şaşırtmadı. Ne müdürlük teklifi kaldı ne öğretmenlik ve daha nicesi.

Ben ne yaptım peki? Aktif çalışma hayatını değil aktif anneliği seçtim. Erkek okuyucular da vardır aramızda eminim. Onların “Ne abarttın be sende” şeklindeki içsesleri baskın çıkmaya çalışsa da sustursunlar o seslerini yoksa güdümlü anne terliği yolda.

Ne yalan söyleyeyim vaktinde bende çok insana içimden söylendim durdum. Ne kadar zor olabilirdi ki annelik? Sonuçta küçücük şey yani. Altı temiz karnı toksa birde gazı çıkmışsa gülücükler saçan size hayat enerjisi veren tontirik bir insan yavrusu işte! Tabi birde 8 sene okumuşum bu konuda, seminerler, kitaplar, bilmem kaç yıllık iş deneyimi falanda cabası.

Ne yazık ki öyle olmuyormuş. İnsan anneliğin verdiği içten ve sonsuz sevgisinin içinde boğulurken bir yandan da tükenip zorlanabiliyormuş. Hatta size şu kadar söyleyebilirim ki annem bizi kızımla baş başa bırakıp memlekete gittikten sonraki 15 gün öğle yemeklerimi bisküvi ile geçiştirdim. Kısacası anneleri üzmeyin. Hele ki aktif bir hayattan aktif anneliğe geçiş yapmış olanlara iyi bakın.

Bundan sonra annelikle ilgili deneyimlediklerimi, cahilliklerimi, öğrendiklerimi, ebeveyn olarak hayatta karşıma çıkanları ve daha nicesini sizlerle zevkle paylaşacağım.

Sevgiyle kalın…

 
Toplam blog
: 8
: 79
Kayıt tarihi
: 15.12.11
 
 

Öğretmen bir annenin günlüğü... ..