Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

Aktütün karakolunun eski komutanı anlatıyor!

Aktütün karakolunun eski komutanı anlatıyor!
 

“Öldüğümde beni Şemdinli’ye gömün. Ben emekli bir Albayım. Türk Silahlı Kuvvetleri’nin gelenekleri, görenekleri vardır. Emekli bir albayın top arabasında cenazesi taşınır. Ben şimdiden görür gibi oluyorum. Şemdinli’de halkın toplandığını, cenaze törenime katıldığını, oradan bizi arabaya koyup Aktütün’ün hemen aşağısındaki Konur Vadisi’negötürdüklerini. Hatta yerini de söyleyeyim... O zamanlar çok sevdiğimbir korucu vardı; Yeşilbayırlı Numan diye... Onun mezarının yanına gömsünler beni. Hiç değilse halkına sahip çıkmayan devlet emekli bir albayının cenazesine sahip çıksın."

“O karakolun (Aktütün) her taşında toprağında benim emeğim var. Ve askerlerimizin alın teri var. Şimdi 1992 yılında terör tehdidi çok fazlaydı. Aktütün o zaman karakoldu. Aktütün’ün altında Konur Vadisi var. Ölürsem beni oraya gömün dediğim vadi... O vadide 1992 yılında yapılmaya başlanmış bir bölük inşaatı var. Kaba inşaat tamamlanmış, ince inşaatı için bütün malzemeler alınmış, müteahhit tarafından konulmuştur oraya. Müteahhit de devletten parasını almıştır. Fakat o yıl şiddetli çatışmalar olunca müteahhit kaçtı. Gelmedi... Bütün mallar yağmalandı. 1992’den bu yana 16 yıl geçti. O bölük binası hâlâ yapılmadı. Nerede Aktütün’ün bölüğü?”

Aktütün karakolunun 1992 yılındaki komutanı Emekli Albay Erdak SARIZEYBEK, Aktütün karakolunun güvenliğinin sağlanması için Konur bölük binası (karakol binasının vadi kısmı) yapımının bitirilmesi gerektiğini vadinin güvenliğinin ancak bu bölük binası ile sağlanacağını ısrarla vurguluyor. Ancak adı geçen bölük binası 16 yıldır inşaat halinde.

Karakol binası ile bölük binası arasındaki farka dikkat çekiyor SARIZEYBEK;

“Biz bölüğümüzü yaptıramayınca Aktütün’de karakolda kaldık. Karakolla bölük arasında şöyle bir fark var: Karakol 80 kişiyse bölük 160 kişi. Mevcut farkı var. Dolayısıyla siz 80 kişilik karakola 160 kişi göndermek zorunda kaldınız bir anda. Bir anda zorda kalınca karakolun yanına kendi gücünüzle eklentiler yaptınız. İşte 16yıl sonra medyanın gösterdiği fotoğraflar asıl karakol binası değildir. Karakol binasının yanına yapılan eklenti binalardır onlar. Eklenti binalar da bizim hurdalık diye tabir ettiğimiz, bölüğün kendi çapında yapacağı ufak tefek inşaatlarda kullanacağı malzemelerin konulduğu yerdir. Derme çatma bir yerdir, diyorsunuz. Doğrudur...”

Emekli Albay SARIZEYBEK yaşanan son büyük kayıptan sonra gerçeklerin yeni yeni farkına varıyorlar diyor ve ekliyor ;

“Şimdi ben devlete soruyorum: Nerde Konur Bölüğü? Aktütün, bölük değildi ki.. karakoldu. Onun bölüğü vardı Konur’da. Hâlâ bölüğün temeli duruyor, duvarları duruyor, bölüğün kendisi yok. Yani sorun burada. Sorun bölüğün bölük binası 16 yıldır yapılmadığı için terör tehdidi yüzünden bölük çapındaki bir gücün karakola konuşlanmasından kaynaklanıyor. Şimdi bunun farkına vardılar. Berçay’da karakol binamız olsun. Ama önce biz gidelim 92’deki vadideki bölük binasını yapalım. Konur’daki 4 köyün beklediği güvence Konur Bölüğü’dür...”

Bir yanda 16 yıldır yapımı tamamlanayan bir bölük binası diğer yanda 17 eve düşen ateş.

Ah benim bahtıkara memleketim.

Artık ateş yakamasınlar senin o çilekeş böğründe..

Kaynak : 10.Ekim.2008/Cumhuriyet-Sayfa : 6


kk/

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..