Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Al'a ver'e sonunda dala-vere

Dün bir arkadaşım piyasalarda bahar havası var diyince ‘İlkbahar mı? Son bahar mı?’ diye sorduğumda çok şaşırmıştı. Gerçekten de havanın (yönün) ne olduğunu anlamak çok zor. Piyasalarda şaşırdı. Bir gün pozitif veriler fiyatlanırken bir sonraki gün negatif verileri fiyatlıyor. Herkes bir hayal peşinde gidiyor. Herkes alırken al herkes satarken sat. Arada kanlın canı çıksın. Arada kalan ya sensin ya da benim.
Ne yapmalı?
Beklemeli. Beklemeli. Beklemeli…
Ya arkadaş öylede her gün yükselen hisselere bakıyorum onlarcası yükselmiş.
Brisa yükselmiş, keşke alsaydım. Cart yükselmiş keşke alsaydım. Curt alsaydım. Alanları görüyorum. Sen belki bir kendini görüyorsun. Ben bildiğim yüzlerce hesap var. Üstelik her gün onlarca da mail alıyorum. %90’ı ya batmış yada çok büyük zarardalar.
Şaka değil, 1 milyon sermayesinin 950 bin TL lik kısmını batırmış. Kalan 50 bin TL ile 950 bin TL zararını çıkartmaya çalışanları biliyorum.
Fazla uzatmak istemiyorum. Bu piyasada,
- Kendi işlem yapan batıyor.
- Her gün işlem yapan batıyor.
- Borsada zengin olmak isteyen batıyor.
- Tüyo peşinde koşan batıyor.
- Çok bilenler batıyor.
- Birde 63 binden 56 bine düşerken az kazandım diye hayıflanan ukala batıyor.

Gelelim borsaların durumuna hafta başında QE3 umuduyla başlayan yükseliş havası dün FED başkanı Bernanke’nin konuşmasıyla dağıldı. Önümüzdeki hafta Yunanistan`da 17 Haziran`da yapılacak genel Seçimlerin piyasaların gündeminde daha ön plana çıktığı bir hafta olabilir. Seçim sonuçları ve seçim sonuçlarına göre oluşacak senaryolar piyasalar tarafından çokça speküle edilecektir. Endeksi teknik olarak incelediğimizde kısa vadeli göstergelerin bazıları aşırı alım bölgesine girdiğini görüyoruz. Hafta başından bu güne endekste yaşanan yükselişlerin hacimle desteklenmemesi ve dar bir bantta hareket edilmesi endeksin yukarı hareketler için yeterli güce sahip olmadığını anlatmakta. 56,400 altındaki kapanışlarda birçok kısa vadeli gösterge aşırı alım bölgesinde yönünü aşağı çevireceğinden riskli pozisyon taşıyanlar, 56,400 altında dikkatli olmalılar.

Yukarı hareketin devamı bakımından endeksin kısa vadeli ortalmlarının üzerinde birkaç kapanış yapmasını beklemek doğru olacaktır.

Destekler: 56,400 – 56,000 – 55,500
Dirençler: 56,800 – 57,000

Analiz kendi kişisel görüşüme dayanmakta olup yatırım tavsiyesi olarak algılanmamalıdır. Sevgilerimle. Esra YILMAZ

 
Toplam blog
: 194
: 1098
Kayıt tarihi
: 24.10.11
 
 

Ekonomist, stratejist, teknik analist ..