Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Al bir Kaya, nereye dayarsan daya…

Al bir Kaya, nereye dayarsan daya…
 

RESİM INTERNETTEN ALINMIŞTIR


BAYRAM KABUSU ÇÖKTÜ!

Bayramın dördüncü günü, kabusa uyanık yakalandık.

Adı Bayram, kendi bir tabut gibi kapandı umutların üzerine, karanlık ve soğukla sarmalayıp hayatı.

Saat 24.30’u gösterirken umuduma her yeni haberle bir darbe yedim.

İlk darbeyi, yardım ekiplerinin bölgeden ayrılmış olduğunu duymakla aldım. İnanmakta zorlanıp başka kanallardan yeniden dinledim.

Üstelik yardım için gelen ekiplerden, çöken Bayram kabusunun altında bulunanların olduğu haberini alınca bocalamaya başladım.

İki gazeteci vardı Doğan Haber Ajansı’dan. Otelde konaklayan az insan olmasına ilişkin alınan duyumlardan biraz rahatlamıştım, yalan yok. Belki, 15 kişi diyorlardı.

Yardım için gelen Japonlar vardı göçük altında kalan. Bayram kabusunda gözümüz ekranda, kalplerimiz çaresiz duyguların kah bir haberle sevinci, kah başka bir haberle üzüntüsü peşinde hırpalandı durdu.

Ekiplerin hızla bölgeye dönmesiyle başlayan çalışmalarla, umut ışığının kandili daha bir canlandı. Geceye teslim olurken bayramın yorgunluğuyla bedenim, beynim uykuyla kabus arasında, yaz günü gibi ter içinde uyandım.

Küçük adam açmıştı televizyonu. Nasıl haber aldı? Nereden anladı deprem olduğunu bilemedim.

Bayram tabutunda hala insanlar bekleşirken sabahın erken saati, havanın soğumaması için dua etmek ve hayata tutunmaları için yalvarmaktan gayrısı gelmedi elden.

Bu gün, ikinci gün, hava soğuyor. Kalplerimizde buz tutuyor yağan karla birlikte.

Hala beklediklerine inanıyorum. Sebahattin Yılmaz ve Cem Emir’in isimlerini biliyor olduğum için mi nedir? Onlarla birlikte diğerleri için umudumu korumaya çalışıyorum.

Olmuyor, aynı parlaklıkta kalmıyor umudun ışığı. Bugün 11.30 itibarı ile 19 kişinin hayatını kaybettiği ve 30 kişinin yaralı olduğu bildirilmiş.

Ben 15 kişi olmasını derken, Bayram tabutundan 19 kişiyi canlı teslim alamadık.

Kumdan bir kale gibi yıkılmış. Un ufak, toz duman olmuş. Nasıl vicdan bu? İçini, dışını bir güzel makyajla. Bakma sen kolonlara. Bakamaz ama, üstleri örtülüymüş kolonların.

Sorulan sorular cevapsız. Haykırışlar kifayetsiz kaldı yine.

Bayram tabutuna kim sağlam dedi?

- Falanca, filanca mimarlar.

Bayram tabutunun otel olduğu doğru mu?

- Turizm Bakanlığı başvurusu yok.

Bayram tabutu dahil, diğer tabutlara girilebileceğini hangi uzman söyledi?

- Uzman değil, uzman bakan mı?

Amaaan, sor sor dur. Cevap var mı? Yoook.

AL BİR KAYA, NEREYE DAYARSAN DAYA…

 

Sağlıkla ve mutlu kalın 11/11/2011

Gülay Mustafaoğlu

 
Toplam blog
: 247
: 709
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Buradayım işte. Yaşamın tam içinde. Her anın benim olduğunu bilerek. Yaşamın sadece "Şimdi" olduğun..