Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '13

 
Kategori
Müzik
 

Alaturka absürd klip: Ceza ve Türk Marşı

Müzik absürd: Mozart’ın Türk Marşı.

Şarkı sözleri tam absürd (yarısı):

“Ya bir öne gel ya bir geri git ya da bana bırak hadi bu nasıl bir beat,

Bir gün kralsın, bir gün varsın, bir gün yoksun, bazen tok,

Bu nasıl bir gün, bu yeni bir gün ve de bana neşe verebilecek bir gün,

Her gün tekrar doğdum, bazen soğudum, kaçtım kendimden,

Birden fazla yorucu olur, dertler artar sorunu bulun,

Kimler çözmüş ki bu sorunu, bizler bulsak da bu soruyu,

Göremiyoruz, çözemiyoruz, bir ileri iki geri yürüyoruz hep,

Kimler gelmiş geçmiş sırlar var hep hiç çözülemeyen,

Dünden kalmış ne var acaba, çok tebrikler bulup alana,

Tam bir yapboz hayat acımaz, yoktur diyen bunu nasıl göremez,

Tabi göremez, bakamadı hiç, kafasını çevirip o yere gömer hep,

Birden fazla bundan varsa artık yandı hep,

İnsanlar insanlıktan çıkmış bazen gördüm gerçekten,”

http://sarki.alternatifim.com/data.asp?ID=185241&sarki=T%FCrk%20Mar%FE%FD&sarkici=Ceza

Klip daha da absürd. Daha da ötesi anlamı yok / anlamdışı çoğunluk ki bu absürdlükten farklı bir şeydir, öyle sanılmasa da....

Sözler, görüntüler ve müzik arasında herhangi bir bağ yok. (Alamancılar’ınki dahil) Cumhuriyet dönemi alaturka yaşamın sık sık absürdleştiği vakidir ama bu denli anlamsız olduğu pek vaki değildir.

Vardığım kanı, Ceza’nın solistinin bunu katkı maddesiyle ürettiği.

Şimdi gelelim son absürde:

Bu klip, yılın klibi ödülünde son 5 klip arasına kalmış. İyi mi?

http://www.youtube.com/watch?v=YXV_OU2loWs

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..