Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '07

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Alaturka

Alaturka
 

Cuma günleri, özellikle, mütebessim bir hafta sonuna kucak açmak adına, gülümseyen, keyifli yazılar yazmaya gayret ediyorum. İzmir'de olup ya da bir şekilde İzmir'e yolunu düşürmeyi düşünenler için müthiş bir mekan tavsiyesinde bulunacağım, naçizane.



Kulakları sağır edecek seviyede çalınan müzik, müşteriye yolunacak kaz gibi bakan mekan sahipleri, tekdüze ve bayat mezeler, fahiş fiyatlı içkiler, maganda ve kütük müşteri tipleri ile nezaket ve nedametten nasibini almamış garsonlardan nefret edenlerdenseniz siz de benim gibi, bir kere olsun Alaturka Bistro-Cafe'yi deneyin derim.



Mekan, son gittiğimden beri bir değişikliğe uğramamış ise şayet, küçük denilebilecek ölçekte. On kadar masaları var. Ama işletmecilik zihniyetleri, gövdeleri ile müthiş bir tezat oluşturacak şekilde büyük ve mükemmel. Mekan sahibi, Ankara'dan gelme Fatma ve Şenol Yüksel çifti. Beyefendi, bir bürokrat emeklisi. Mekanın tam orta yerinde, duvara sırtını vermiş bir piyano duruyor ve Şenol Bey, piyanonun başına geçerek Türk sanat müziğinden, batı müziğinden, Türkçe tangolardan müthiş bir resital veriyor. Bazı geceler piyanoya bir akordeon, bazen bir ud eşlik edebiliyor.



Yemekler, müthiş özenli. Kendi mutfaklarında, azar azar yapılıyor ve ev yemeği lezzetinde doğal olarak. Daha yemeyecek misiniz, daha içmeyecek misin, seni daha fazla yolamayacak mıyım psikolojisindeki insanlardan eser yok burada. Nezaket ve naiflik, baştan aşağı akıyor camdaki buğu gibi.



Bir gece, yedi-sekiz kişilik bir grup olarak gitmiştik Alaturka'ya. Bir udi program yapmakta, patron da piyanosuyla zaman zaman kendisine eşlik etmekteydi. Ud sanatçısı, programına ara verdiğinde, müsaade isteyip udunu aldık ve program, bizim masada başlayıp, tüm mekanın katılımıyla, maile devam etmişti.



Eşimle, daha flört ettiğimiz dönemde, ilk yemeğimizi burada yemiştik. O kırmızı şarap sipariş ederken ben rakımdan vazgeçmemiştim. O zamanlar iflah olmaz bir rakı savunucusu, şarap karşıtıydım. Şimdiki gibi, her güzeli ayrı ayrı sevebilme yeteneğine tam olarak sahip olamadığımı, sonraları, çok ama çok iyi anladım.



Bir keresinde de iki erkek arkadaşımla gittim Alaturka'ya, az kalsın içeri giremiyorduk. Özellikle baylı, bayanlı karışık grupları tercih etmeye çalışıyorlar. Erkeklerimizin bir bölümünün, maalesef, eğlence anlayışının ya da bir restoranda içki içip, yemek yeme anlayışının farklı şekillerde tezahür ettiği gerçeğinden hareketle tabi. Mekan sahibi beyefendi ile görüştükten sonra en kenardaki masada yer bulabilmiştik o akşam.



Efendim, Alaturka'nın açık adresi ve telefonunu burada vermeyeceğim, malum sebeplerden dolayı. Arzu edenler rahatlıkla bulabilir diye düşünüyorum. Mekan, Balçova-Sakarya Caddesi'nde, Teleferik'ten Balçova merkeze doğru, ilerisinde. Ekonomi Üniversitesi Kampusu'nun sırasında. Açık adres versem bundan daha ayrıntılı olmazdı sanıyorum. Ha bir de, özellikle cuma ve cumartesi akşamları, rezervasyon yaptırmadan gitmemenizi tavsiye ederim, kapı duvar olabilir.



Mutlu hafta sonları ve keyifli anlar dilerim.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..