Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '12

 
Kategori
Şiir
 

Alem-i Ervah

Dün gece epey içtik Fuzuli’nin mezarında
Necati, Nef’i, Baki, Şey Galip, bir de ben
Nedim gene ‘işret’ peşindeymiş, gelemedi
Fuzuli biraz hüzünlü gibiydi benim nazarımda
Uduna elini sürmedi, şarap içti hem köpek öldüren
Bizim Baki de nedense bu Necati’yi hiç sevemedi
…………..

Hay Allah unuttuk, sahi bugün Fuzuli’nin ölüm günü
Galip hatırlatmasa kimsenin aklına gelmeyecek
Dirilerin yaş günüyse, bizim de ölüm günümüz işte
Meğer buymuş demek Fuzuli’nin o gizemli hüznü
Nedim’i sordu, tam Necati ‘hastaydı biraz’ diyecek
Atıldı Baki, ‘Adam değil ki, ne olacak gene işrette’
………….

Sonradan Galip anlattı, meğer dargınmış Baki Nedim’e
Nedim bu, kapıvermiş elinden Baki’nin kadınını
Hiç aldırmadan yüz yıllık arkadaşının hatırına
Hem de nispet yapa yapa doğru dere kenarına işrete
Ahrette bile çıkarıyor adam işte ölümün ve aşkın tadını
Sadece öğrenmiş burada çıkmıyor hiçbir evin damına
…………..

Necati “döne döne” yi okudu; Nef’i mest, Baki suratsız
Dudak büker Necati’ye, saymaz bir türlü kendilerinden
Nef’i ve ben alkışladık, Fuzuli öptü yanaklarından Necati’yi
Galip olgun adam diyor ki: ‘Baki’nin bu yaptığı anlamsız,
Kaside de Nef’i neyse, gazel kopmaz Necati ve Nedim’den,
Elbet ayrı tutarız şairlerimizin sultanı üstat Baki’yi… ‘
…………

Ne kadar sürdü muhabbet, ama artık işte okunuyor sabah ezanı
Geçirdi bizi Fuzuli, pafta kapısına kadar, Galip hemen yan paftada
Necati’yi ben bıraktım, koyulduk Baki ile doğru bizim köhne adaya
O sırada “gidelim ruh-i revanım yürü sadabad’a” çınlattı mezarlığı
Bir elinde şişe, bir elinde kadeh göründü yalpalayan Nedim kapıda
Baki dövecek tutmasam, bereket Nedim attı kendini boş bir mezara
………

Uyanık bir rüyada gördü Ufuk bunları, yazdı adabınca bu şiiri
“Klasiklerimiz yoktur” diyenlerin, ola ki hem sızlar belki kemikleri


UFUK KESİCİ / Antalya
21 Ağustos 2012

 
Toplam blog
: 75
: 364
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

55 yaşında dershanelerden SSK emeklisi edebiyat öğretmeniyim... Aslen İzmirliyim... 95 yılından b..