Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

sufi-su /Emel Yeşilkayalı

http://blog.milliyet.com.tr/sufi-su

29 Nisan '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ales Bittiii!!! Şimdi mutfak zamanı - Çin Böreği ve dahası-

Ales Bittiii!!! Şimdi mutfak zamanı - Çin Böreği ve dahası-
 

netten alıntı


Evet şu olaylı ALES’de oradaydım. Ben de sınava girdim ama bu konuya girmeyi düşünmüyorum burada. Bu konuyla ilgisi ise, nihayet biraz olsun rahatlamam nedeni ile uzun süre ara verdiğim çok sevdiğim pasta börek yapımına artık zaman ayırabiliyor olmamdan kaynaklanıyor. Bu arada sınava hazırlanıyorum diye, gelmek isteyen tüm ziyaretçileri de sınav sonrasına erteliyordum. Yarın işyerimden (artık eski işyerim demeliyim sanırım) arkadaşlarım geliyor veeee çin böreğimden yaptım. Niye çin böreği deniliyor bilmem ama herkes tarafından çok seviliyor. Onun için tarifini sizlerle de paylaşmak istedim. 

Malzemeler 

1 kg. yufka 

Yumruk büyüklüğünden biraz daha fazla kıyma 

1 kuru soğan 

1 büyükçe havuç rendesi 

1 patates rendesi 

1 avuçtan biraz fazla ceviz içi 

bir avuçtan biraz fazla ince bulgur 

tuz, karabiber 

2 yumurta 

bir tabak galeta unu 

sıvıyağ 

Önce harcını hazırlamalıyız. Bunun için az sıvıyağda kıymayı biraz kavurduktan sonra ince doğradığımız soğanları da içine atıp biraz daha kavururuz. Sonra sırasıyla havuç rendesi ve patates rendesini de kavururuz. En son tuzunu, karabiberini atıp ocağın altını kapattıktan sonra ceviz ve ince bulguru harcın içine atıp karıştırır ve tencerenin kapağını da kapatırız. 

Bir yufkayı serip üzerini sıvıyağla yağladıktan sonra diğer yufkayı da üzerine serip isteğe göre 12 ya da 16 üçgen parçaya böleriz. Yufkaların üzerine hazırladığımız harçtan koyup, sigara böreği şeklinde sararız. Her sigara böreğini önce çırpılmış yumurtaya bulayıp ardından galeta ununa bularız. Tüm yufkaların sarılması bittikten sonra börek hazırlığı da bitmiş olur. Ben bu böreği her zaman önceden hazırlayıp dondurucuya atarım. Misafir geleceği zaman akşamdan buzdolabına koyar, misafir geldiğinde de fırına veririm. Dondurucudan çıkan börek kesinlikle akşamdan ya da aynı gün sarılan börekten çok daha güzel oluyor ve tabiiki çok önceden sarılmış olması, misafir geleceğinde iki ayağınızın bir pabuca girmesini, yorgunluktan bitap düşmenizi engelliyor. 

Ve sürpriz tarif geliyor. Bu tarif bana da sürpriz. Şöyle ki, hazırladığım harç yetmediği için 2 üçgen yufkayı saramadım. Biraz da börekleri buladığım yumurta ile galeta unundan artmıştı. Ben de yufkaları didikleyip hepsini karıştırdım. Bu sabah karışımın içine 2 yumurta daha kırdım ve sabah kahvaltısında omlet yaptım. Harikaaa oldu. Tavsiye edilir. 

Afiyet olsun. 

 
Toplam blog
: 76
: 1567
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Merhaba, ben sufi-su. Sosyal hizmet uzmanıyım. Yıllarca korunmaya muhtaç çocuk çocuklar, koruyucu..