Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '16

 
Kategori
Sınavlar
 

Ales Rezaleti !

Ales Rezaleti !
 

08.05.2016 Tarihi büyük bir emeğimin heba olduğu gün olarak kayıtlara geçti. Yalnız ben değil benim gibi binlerce insanın umudu hayali emeği yalan oldu ! 

4 yıllık emeğimin karşılığını ales sınavına girerek yüksek lisans yaparak taçlandırmak istedim. Yoğun iş temposuna rağmen aylarca bu sınava geceli gündüzlü çalıştım. Yetmedi iş yerinde sıkıntı çıkaracaklarını bile bile test kitabımı getirip çalışmaya devam ettim. Sınav günü yaklaştıkça stress tavan yaptı ve uykularda biraz azalmaya başladı.

Sınav günü geldi çattı. Sabah bütün hazırlığımı yapıp arabama binip okula doğru yol almaya başladım. Okul bulundu, araba park zorda olsa park edildi ve arabanın yanında bir sigara içip sınava girmeye hazırlandım. Ne olur ne olmaz diye sınava 20 dakika kala erken girmek istedim. Kapıdaki polise giriş belgemi ve ehliyetimi uzattım. Polis ukala bir bakışla ehliyetle sınava giremezsin diye cevap verdi. Ne ! Nasıl yani ! Neden dedim bu ehliyet Tanzanya Cumhuriyetinin ehliyeti mi ? Bu ehliyet ülkenin bütün kamu kuruluşlarında geçiyor da burda neden geçmiyor diye sordum. Ben bilmem sınava giriş belgesinde yazıyor okusaydın diye cevap verdi. İşte o an bütün çaresizliği iliklerime kadar yaşadım.

Aşırı bir sinir harbi yaşıyordum... Kalıp polis ile kavga etmenin bana hiçbir yararı yoktu. Gidip kimliği alıp gelmem için zaman yoktu. O çaresizlik herhalde hayattaki en kötü anlardan birisiydi. Ne yapacağımı bilmeye bilmeye sigaramı içerek arabama doğru gittim. Arabaya binip kapıyı kapattıktan sonra biraz bağırıp direksiyona vurduktan sonra evimin yolunu tuttum.

Şimdi sormak istediğim merak ettiğim birkaç husus var !

Ehliyet ile neden sınava giremedim ?

Ehliyet ülkemin her yerinde geçerli üzerinde T.C. kimlik numarası bulunan bir kimlik belgesi değil mi ?

Ehliyet beni ispatlamıyorsa neden verdiniz ?

Bütün sınavlara ehliyet ile katılıyorken ÖSYM neden kabul etmiyor ?

Sınava Giriş Belgesini neden okumadım ?

Malesef şunu bir kez daha söylüyorum. Bizim ülkemizde bu zihniyet var iken hiçbir şeyde mantık aramıyorum !

 
Toplam blog
: 6
: 366
Kayıt tarihi
: 29.07.10
 
 

  İstanbul candır, Trakya Üniversitesi candır, Mali Müşavir olma çabası içerisindeyim..