Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

ALES

Efendim ben bugün gençliğime döndüm tekar. ALES'e girdim bunca yıl sonra. Acaba geçen yıllar beynimin hücrelerinin ne kadarını aldı götürdü, onu öğrenmek istedim. Bir de heves gelirse daha henüz seçmediğim bir dalda lisansüstü yapabilir miyim merakı var serde. :)

Sabah 7 de kalktım kahvaltımı yaptım. Bir önceki günden sınava gireceğim yeri belirledim ve oraya İETT otobüsüyle gitmeye karar verdim. Fakat gelin görün ki demli çayı bi bardak daha fazla içeyim deyince İETT otobüsünün kalkış saati olan 8:15 e yetişemeyeceğimi anlayıp benim düldülle gittim.

1 saat önceden vardım okula. İçimde tatlı bir heyecan, çevremdeki gencecik insanlarla aynı hedefe yönelmenin sevinciyle sınıfı ve yerimi bulup oturdum. Suyumu hazır ettim 2B kurşun kalem ve silgiyi de... 9.30'da başladık sayısala, başladım çözmeye "benim hücreler fena değil" dedim önce:) cebirleri, yüzde hesaplarını filan yapıyorum "iyi "dedim kendi kendime" oğlum sen 70 kotarırsın" ama 90 dakikalık sayısal bölümün 60 dakikası bittiğinde ancak 40ncı soruda olduğumu fark edince panikledim :)

Çünkü toplam soru sayısı 80 ve yarısını çözmüşüm ancak 1 saatte bu arada tabii içtiğim su tesirini göstermeye tuvalet ihtiyacı belirmeye başladı:) Dikkatim biraz azaldı. Sayısalların 62nci sorusunda süre bitti :) Arada tuvalet ihtiyacı da vermediler "sözele devam" dediler. Ben beyin hücrelerinden şüphe ederken meğer başka taraftaki hücreleri hesaba katmamışım :)) "Bari" dedim "sözeli tam yapayım".

Sıktım dişimi bütün hücrelerime komutlar vererek ve bütün konsantrasyonumu kullanarak sözele yüklendim. Baktım iyi gidiyor sayısala göre, moralim düzeldi tekrar. Fakat sonlara doğru sorular zorlaşmıya başlayınca çözüm süreleri yetmez oldu neticede 74 üncü soruda yine süre bitti:)) Anladım ki geçen yıllar reaksion hızını düşürmüş düşünme eylemimin. Tercümesi şu oluyor bunun tabii -yıllar içerisinde biraz beyin tembelliği yapmışım-:))

Şimdi sonucu bekleyeceğim. Heves gelirse sosyoloji, sinema-tv veya siyaset biliminde bir lisansüstü... Olur mu bilmiyorum da teknik olarak.

 
Toplam blog
: 2
: 1655
Kayıt tarihi
: 22.04.07
 
 

1953 İstanbul doğumlu kimya yüksek mühendisiyim. 11 yıl çeşitli firmalarda mühendis olarak çalıştıkt..