Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '11

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
267
 

Alevilik okunacak

Alevilik okunacak
 

Alevilik Çalıştayları'nın en önemli gündem maddesi 2011-12 Öğretim yılında hayata geçiriliyor. Okullarda okutulmakta olan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarına Alevilik inancı ve Kültürü ilave edilerek ilk kez bu yıl öğrencilere öğretilecek..  

"Hiç bir şeyin geç'i yoktur" ilkesinden yola çıkılsa da Alevilik inancı ve Kültürü konusu müfredata bu yıl konulması geç bir uygulama oldu ama yine de sevindirici.  

Geç de olsa, ilk kez bu yıl aynı sınıflarda okuyan iki ayrı inanç kültüre sahip öğrenciler birbirlerini daha iyi tanıyacaklar. İlk kez birbirlerini farklı inançlarından dolayı kendilerini farklı görmeyecek, birbirlerini daha sevecek, daha saygı duyacak hatta hayatlarını kazandıktan sonra evlenme çağına geldiklerinde, birbirleri için doğru insan olduklarını bildikleri halde ayrı inanca sahip oldukları için ikilem yaşamayacak, yuvalar kurulacak..  

Alevilik kültürü şimdiye kadar neden hor görüldü, neden önemsenmedi, anlamış değilim. Anladığım şey, geri kalmışlığın göstergesi olsa gerek.  

Ayrı dinlere inananlara bile saygı duyulması gerekirken, kendi topraklarında yaşayan, üstelik Müslüman olan ve Hz. Muhammed'in amcasının oğlu Hz. Ali'ye inanmış insanları farklı göstermek, ABD'nin siyasi politik yansımasından başka bişey değildir.  

Peki ne oldu da şimdi Alevilik inancı dersi müfredata konuluyor ve öğretilmeye başlanıyor?  

Yeni dünya düzeninde Kapitalizm sermaye gücü, bundan böyle farklı inanç ve ırklardan dolayı savaşları sonlandırmak istiyor. Savaşlar artık kapitaller ve rakamlar üzerinden yapılmaya başlandı.  

Amerika, dünya ülkelerini daha fazla bağımlı hale getirmek adına üç büyük kutsal din inançlarını bir potada değerlendirme çalışmalarına başladığı yeni dönemde, Milli Eğitim Bakanlığın Din ve Kültür ahlak Bilgisi derslerin içine Alevi'lik inancı konusunun ilave edilmesi de aynı şekilde ABD'nin güdümü ile gerçekleştirildiğini düşünüyorum..  

Zaten bütün dinler insan sevgisi üzerine ve doğru insan olmak adına kurulmuş birer din değil midir?  

Hacı Bektaş-ı Veli ne diyor doğru insan olmak adına?  

* İnsanoğlu için en kutsal ibadet çalışmak, doğruluk ve insan sevgisidır.  

* Okunacak en güzel kitap insandır..  

* İncinsen de incitme..  

* Mülk alimin şeytanıdır.  

* Bizim erkanımız; ahlakı Muhammad'i ve edebi Ali'dir.  

* Düşünce, davranış ve sevgiyi Allah lezzeti olarak tadın..  

* Edep elbisesini sırtınızdan ölünceye kadar çıkarmayınız..  

* Kimsenin ayıbını arama, kendi ayıbını görür ol...  

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2154
Toplam yorum
: 1099
Toplam mesaj
: 80
Ort. okunma sayısı
: 456
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster