Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Algı hatası mı? İfade eksikliği mi?

Algı hatası mı? İfade eksikliği mi?
 

ALGI VE DÜŞÜNCE


Anladınız mı? Anlatabildim mi? hayır hayır ALGI HATANIZ VAR.. 

Birilerine bir şeyi eksiksiz anlattığını sananlar eskiden muhatabına "anladınız mı?" diye sorardı, giderek işe biraz nezaket bulaştı ve "bilmem anlatabildi mi?" ye döndü şimdilerde iş hepten karışmış ve ifade yanlışı yapanlar bir yanlış daha yaparak muhatabına ALGI HATAN VAR!, ALGI HATASI! veya YANLIŞ ANLAMIŞSIN! demeye başlamışlar. 

ANLADINIZ MI? Olgunlaşmamış basit bir tarz ama hoşgörüyle karşılanabilir. ANLATABİLDİM Mİ? olması gereken nezaketli bir ifade. ALGI HATASI veya YANLIŞ ANLAŞILMIŞ bence ifade sahibinin yanlışını şiddetlendiren çok kaba bir ifade. 

Askerlikte 'EMİR TEKRARI' diye bir tavır vardır ve o şartlarda çok doğrudur. Emir veren, emir alana tekrar ettiryor ki; yanlış bir eylem olmasın, çünkü emrin yanlış anlaşılması vahim sonuçlar doğurabilir. Sivil yaşamda bunun paraleli yok. 

Yaşamın hiçbir ortamında kimsenin bir diğerine 'ALGI HATASI' veya 'YANLIŞ ANLAMIŞSIN' deme hakkının olduğunu düşünemiyorum. 'Algı hatası" bence beyinsel bir hakaret ve ifade sahibinin; benim doğru anlattığımı muhatap yanlış anlamışı veya muhatabımda eksiklik varı içeren megalomanik bir ifadesi. 

Benim bildiğim esas olan ALGIDIR, eksik durum ifade sahibine aittir. 

Bilmem anlatabildim mi?

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..