Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '14

 
Kategori
İnternet
 

Algoritmalar güncellenir mi? Güncellenirse ne aralıkla güncellenir? Güncelleme’den yaptığınız çalışm

Algoritmalar güncellenir mi? Güncellenirse ne aralıkla güncellenir? Güncelleme’den yaptığınız çalışm
 

kurumsal seo


Algoritmalar tabii ki, belirli zaman aralıklarıyla güncellenir. Güncellemeler de Google amcanın söylediğine göre temel amaç arama sonuçlarını daha iyi iyileştirip spam yapan siteleri temizleyip kullanıcılara istediklerini vermeyen siteleri gerilere düşürmektir.
 Büyük güncellemeler çok sık olmaz. Genel de 6 ay 1 sene aralıklarıyla yaşanır. Ancak Google spam ekibi amiri Matt amca güncellemeleri söylediğine göre bizim düşündüğümüzden çok daha sık yapıyormuş. Ama bu adamı bana sorarsan çok takmayın çünkü adamın söylediği hiçbir şey tutmuyor. Adam Pagerank güncellemesi yapılmayacağını söyledi yanlış hatırlamıyorsam 3 ay sonra güncelleme oldu. Takmayın yani ben takmıyorum.

Google önceden “The Backlink is King” algoritmalarıla karşımızdaydı. Bundan 5-6 sene önceden böyleymiş en azından. Yani ne kadar çok backlink o kadar çok hitmiş olay. İçerik vesaire önemi yok kaliteli içeriğinizin olup olmaması Google’u pekte ilgilendirmiyordu yani. Backlink, pagerank her şey idi. Şimdiler de Pagerank’a göre backlink alan adama sadece gülünüyor. Çünkü pagerank’ı getiren Google güncellemelerle etkisini yitirmesini de başarmıştı. Neyse asıl olay şu saçma sapan güncellemelerden “The Content is King”e kadar gelen Google’un yarınlar da ne yapacağı bilinmez. Bunu güncellemelerin neye göre tasarlandığına bakılmalıdır. O yüzden güncellemelere garanti vermek salaklıktır, beyinsizliktir. Ya da SEO hizmeti veren arkadaşın Google’da algoritmacı abi olma şansı vardır.

SEO’da Yapılan Kritik Hatalar Nelerdir?

R10'da veya başka yerler de insanların bana söyledikleri sorunlardan ikisi;
Ya kardeşim sen SEO’dan anlıyorsun,
Siteme düzenli olarak içerik giriyorum ama yine hit alamıyorum. Google bana grip mi? Neden hit alamıyorum ben. Yoksa dışlanıyor muyum?
Siteme düzenli olarak backlink alıyorum, bir sürü para veriyorum verdiğim paranın haddi hesabı yok geçen pagerank 10.5 backlink aldım ama amenna yine bir halt yok. Sitem gıdım ilerlemiyor. Niye ki?

Ben hem içerik giriyorum, hem de backlink alıyorum ama yine hitim yok. Sitem de 15 senelik ne yapacağım ben ya 15 senedir çabalıyorum yine bir şey yok. (Bu adamlar gerçekten dışlanmıştır.  )

Şimdi sırasıyla bu sorunların nedenlerini anlatacağım. Yarın birgün SEO, Kurumsal SEO Danışmanı kelimelerinde kafaya gelirsem yorumla hatırlatın bu yazılara accık kurumsallık katayım abiler. THY felan iş verecek olur adamlara rezil olmayayım.

1.Şimdi içerik var içerik var. Senin girdiğin içeriğe bakar hit. Yani olay şu sen “Meyan kökü nedir?” diye mi makale yazıyorsun “Şanlıurfa da meyan kökü gerçekten yetişir mi?” diye yazıyorsun. (Şanlıurfa lı değilim TV’de izledim ordan aklımda kalmış.) Bir de sadece içerik girmeyle kalmaz. Sadece hit getirecek içerik girmeyle olmaz yani backlink, sosyal vs. Uzun mesele başka bir yazım da anlatırım inşAllah.

2. Kurumsal SEO olayında yaşınalan en büyük sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Kurumsal firmalar içerik olayına pek sıcak bakamıyorlar. Tek sayfalık siteler yerine Blog’ta kurun abi mesela ben THY olsam blog kurar, uçuş ile ilgili bilgi veririm. Hem SEO hem de emin olun ordan da müşteri kaparsınız. Sadece backlink ile olmaz. Ziyaretçiye istediğini verin abi. (Edit, ekleme: Abi saten varmış blogu  )

3. Ziyaretçi odaklı bir site olmak çok önemli. Html5 ile site yaptırmak isterdim açıkçası. Ziyaretçi kolayca ulaşmalı istediğine. 1995 de yapılan siteyle 2014 başarı sağlamak zordur. Anlatabildim sanırım.

 
Toplam blog
: 12
: 8310
Kayıt tarihi
: 09.02.13
 
 

Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunuyum. İstanbulda Avukatlık yapıyorum. Özellikle değişen..