Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '14

 
Kategori
Anılar
 

Ali Fuat Ulutürk

Ali Fuat Ulutürk
 

Diyarbakırlı şair Ali Fuat Ulutürk ( 1933............)


Yıllar önce Güneydoğu'da birlikte çalıştığımız ve çeşitli  sanat, kültür etkinliklerinde bir araya geldiğimiz  bir öğretmen abimiz vardı....  Ali Fuat Ulutürk,  mesleğinin  yanı sıra şiirle, edebiyatla uğraşıyordu. Cana yakın , sevecen bir öğretmendi. Bir halk adamı idi...  Soyadı gibi  bu yurdu, bu ulusu ve  bayrağımızı candan seviyordu. Samimi bir vatanperverdi. Kızıltepe Ortaokulunda öğretmenlik yaptığı yıllarda  ağa çocuklarından not karşılığında rüşvet yesiydi  şimdi  Kuşadasında, Davutlarda  yazlıkları ve sonmodeil ardabası olurdu...Ali Fuat öyle bir zamandra Kızıltepe'de öğretmenrlik  yapıyordu.

Yanılmıayorsam ailecek kalabalıktı,  İlçe kaymakamlığına ait bir ufak lojmanda   oturuyordu. Domuzdan kaçar  gibi   haramdan kaçıyordu. ..Hediye dahi  kabul etmiyor  ve almıyordu...Bir sözünde şöyle diyordu : "Görevim  nedeniyle  çocuklar bana  üç yumurta yerine, kırk yumurta getirirlerse, ben onu rüşvet sayarım " diyordu...Kızlıtepe 'de, Diyarbakır'da   ve en son izmir'de  öğretmenlik yaptı. Güneydoğu da birlikte iken , kader yine bizleri bir araya getirdi. O  İzmir'de , ben de Aydın / Söke 'ye geldim. .. Halen zaman zaman görüşüyoruz...Bir birimizi  unutmadık... Dostluğumuz devam  ediyor....

****

Sevgili A,Fuat Ulutürk'te  vefalılar  kervanına candan ve gönülden katılan bir insandır. Aynı zamanda  mert ve konuk severdir... Geçmiş günlerde  bazı arkadaşlarla  bir kahvede  çay, meşrubat , kave v.s. içtiğimiz  zaman    sohbetlerimiz uzun sürerdi  ve hiç bir kimseye para verdirmezdi. " Burada   ağabeğiniz varken size para vermek düşmez " derdi... Öylece  cömert bir  insandı... Bu tür insanların nesli çoktan  azaldı, şimdi alman usulu çıktı ...Çok kişilerin ceplerinde  akrep dolaşıyor..Nerden nereye ?.. Çok şükür  şimdi yine Ali Fuat  ULUTÜRK'le  arada , sırada   İzmir'de  görüşüyoruz... Bu da bizlere mutluluk  veriyor... Yalnız o yıllarda bizimle birlikte olmanların çoğu   kayboldu gitti... Heylhat!...

****

Ali Fuat Ulutürk, 1933 yılında Diyarbakır  / Ergani doğumludur. Uzun yıllar öğretmenlik ve idarecilik yaptı. 1968-1971 yılları arasında Mardin / Kızıltepe’de birlikte idik. Şiirimize, sanatımıza sevdalı bir eğitimci ve şairdir. Yayımlanmış üç şiir kitabı vardır.Ülküm, Bir Milletin Destan, İslâm ve İnsan ( şiirler ) eserleri vardır. Şair Ali Fuat ULUTÜK, 26.02.1992’de kendi isteğiyle emekli oldu ve halen İzmir’de ikamet etmektedir.

Geçenlerde notlarımı,  dosyalarımı karıştırırken bir mektubu elime pat diye düştü. Mektupla birlikte bana yazmış olduğu bir şiirini gördüm. Heyecanla  okudum, oysa aradan yıllargeçmişti.  Hemen telefonla  aradım ve görüştüm. Bu şiirienden dolayı bir daha  teşekkür ettim...O da çok çok sevinmişti.Sonradan şunları ekledi: " Kadirciğim, buö şiirinri  ern zon yayınrlmadığım  şiir kitabıma da aldım, seni unuturmuyum " diyordu... Çok şükür sağlığı yerinde idi... İnsan  yıllar önce   tanıdığı bir yakınarkardaşıiye   görüşmesi  bir başka mutluluktur..

Sözü biraz uzattıms galiba....Sayın A.F.Ulutürk’e  bu inceliğinden dolayı teşekkür ediyor ,AKROSTİŞ halinde yazmış olduğu şiirini sizlerle paylaşmak istiyor, Halen 81 yaşında olan Ali Fuat  ULUTÜRK'E   sağlıklı günler diliyorum...Söke'den selam ve saygılar gönderiyorum...

                   İTHAF

Değerli meslektaşım  Abdülkadir Güler’e  sevgilerimle…

Allah’a hamd, Muhammed’e selamlar

Bu imanla çok hoş olur kelamlar

Dün aldım ben, mektubunla kitab’ı

Ülküdaşım şaşmaz Hakk’ın hesabı

Levha levha eserini okudum

Kıt’a, beyit, mısraları hoş buldum

Ahenk, teknik mana gaye yücedir

Dil, sanki bal, sadelikte ecedir

İnsan olmak nasip olmaz herkese

Reh’i Hak’ta içten bağlan hevese

Gerçi bu yol meşakkatler doludur

Ürkme dostum, bu insanlık yoludur

Lütfen durma çalış, didin, ilerle

Elbet koşan, varacaktır bir yere

Rahman’dan çok başarılar dilerim

Ehli dil’in gözlerinden öperim…

        Ali Fuat ULUTÜRK

        İzmir- 15.11.1987 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..