Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '14

 
Kategori
Kitap
 

Ali Naili Erdem ve Şiirleri

Ali Naili Erdem ve Şiirleri
 

Şair Ali Naili Erdem bir etkinlikte şiirlerini okurken.


1966’larda Ankara’da Gazeteci şair –yazar Halil Soyuer Çaba Dergisini çıkarıyordu. Ben de bu dergiyi köylerde öğretmenlik yaptığım yıllarda izliyor ve ara sıra şiirlerim bu dergide yayımlanıyordu. İşte o yıllarda da şair Ali Naili Erdem’in şiir ve yazılarını da bu dergide izleme fırsatını buluyordum. Hatta 1970’lerde ÇABA Yayınları arasında gün yüzüne merhaba diyen “Dicle Köprüsü  “adını taşıyan bu şiirler “ kitabında " Zergan Suyu ” adlı şiirimin başı kısmına Sayın Şair Ali Naili Erdem Beyin bir dörtlüğünü aşağıdaki şekilde almıştım: 

" Yüreğim durmaz yerinde 

Budar kafese mahkum

Urfam ,Diyarbakırım

İhmahkar susuzluğum " 

diye yazı vermiştim. Yanılmıyorsam şiir şöyle başlıyordu: Yüreğim durmaz yerinde / Bu dar kafese mahkûm / Urfa, Diyarbakır’ım “ diye gidiyordu. Aradan 45 yıl gibi bir zaman geçti aradan. Sayın Ali Naili Erdemle dostluğumuz o günden bu yana devam ediyordu… Ali Naili Erdem Aynı zamanda uzun yıllar parlamentoda Sanayi Bakanı, Çalışma Bakanı ve Milli Eğitim Bakanı olarak görevde bulunmuştur.

Sayın Ali Naili Erdemle Eski Aydın Milletvekili  şair, yazar olan M. Kemal Yılmaz vasıtasıyla bir iki kez TBMM’de bir araya geldik ve birlikte çaylarımızı içerken sanat ve kültür sohbetlerinde bulunduk… Partileri ayrı olmasına karşın ( rağmen ) şiir ve sanat bağlamında aynı çizgide birlikte olduklarını gördüm. Bir birlerine nedenli saygılı olduklarına şahit oldum.

Geçenlerde Sayın Bakanımız Şair Ali Naili Erdem’den “ Bir Sevgidir Yaşamak “ adını taşıyan Şiir kitabını aldım. Öncelikle Sayın Bakanımız A.N. Erdem’e burada beni unutmadıkları için teşekkür ediyorum. Sağ olsunlar, var olsunlar diyorum.

Sayın Erdem’in daha önce bir şiir kitabı daha önce de çıkmıştı. Yanılmıyorsam adı “Sevgi  kuşatması “ idi. Şimdi  onu  “Bir Sevgidir Yaşamak” şiir kitabıyla tekrar “edebiyat ve sanat dünyasında ben de varım ve  şiirden kopmadım “ diyor… Gerçekten de Sayın Erdem’in şiirle iç içe olduklarını görüyoruz. Kitap Ankara’da Kültür Ajans Yayınları tarafından çıkmış olup, kitap kompozisyonun Erhan İvgin’in itinayla hazırladıklarını görüyoruz, adı geçen kitap 160 sayfadan ibarettir.  ( Ankara 2041).

Gerçekten değerli yazar ve şair arkadaşımız Prof. Dr. Hayrettin İvgin’in denetiminde olan bu yayın Kültür Ajans Tanıtım ve Organizasyon Ltd. Şti. kayıcı eserler ortaya çıkardıklarını görüyoruz. İşin ne denli ciddi olduklarını biliyorlar. Bunu da söylemek isterim. Şiirlerde ölçü, hece veya kafiye (uyak ) kaygısı yoktur. Şiirlerin bir kısmı dörtlük, ölçülü bir kısmı de serbest yazılmıştır. Ama hepsinde henüz yakası açılmadık, kirlenmemiş, yüzlerimizi tırmalamayan Türkçe sözcükler vardır. Şairimizin dili sade, akıcı ve yaşayan Türkçedir. Ağdalı, bilinmeyen kelimelere yer verdiğini görmek olası değildir. Şiirlerini rahat ve severek okuduğumu belirtmek isterim.

Sayın A.Naili Erdem kitabının arka kapağında şunları yazıyor:

"Baba evindeki Kur'anı Kerim'de 17.021927 yılında İzmir imlinin Kemalpaşa ilçesinde doğduğum yazılıdır. Evliyim, Neslihan,Emine, Nedime adlı üç çocuğum vardır. 1946 yılından bu yana sanatla ve şiirle iç içeyim.  Evrenin aşk ve dostluk üzerine yaratıldığıına inanıyorum. Avukatım, Hakka tabi yasaların dünyamız barış içinde yaşatacağının bilincindeyim. Türkiye sevdalısıyım. HerTürk vatandaşığnın kaygısız, kavgasız  ve buhransız bir hayat sürmelerini öjzlemimdir.  Yirmi seneye yakın parlamento yaşamımda; Sanayi Bakanı, Çalışma Bakanı ve Milli Eğitim Bakanı olarak görevde bulundum.

Ömrün ğüzeillikleri ve iyilikleri paylaşmakla tükenmeyecek kadar uzun, bir gönlü kırmayacak kadar kısa olduğu idraki  içinde; zengin, özgür  ve uygar bir Türkiye'inin var olması savaşını veren her yurtseveri  minnet ve şükranlarımla selamlıyorum.

Yayımlanmış yüzlerce makalemle ve üç  kitabımla vardır. Şiirde sevgiyi, sevg de şiiri yaşatanlara binlerce teşekkürler "  ediyorum diyor. Böyle altın yürekli bir insana, bizde hayırlı ve  uzun ömürlü  sağlıklı yıllar diliyoruz.     

Sayın şairimiz Ali Naili Erdem’i bu güzelim şiir kitabından dolayı içten kutluyor,  Öğretmenler için yazdığı bir şiirinde beni  taa eski günlerime götürdü. ve hatta değerli ve ünlü şairlerimizden Cahit Külebi ‘nin ( 20.12.1917- 20 Haziran 1997 ) “Köy Öğretmenleri” ve Ceyhun Atuf Kansu’nun” “Dünyanın Bütün Çiçekleri “ ( 1919- 17 Mart 1978) dediği öğrencilerimi bana anımsattı. Sözümü öğretmen olarak bildiğimiz sevgili kızı öğretmen Emine’ye armağan olarak yazdığı” Sen Öğretmenim “ başlıklı şiiriyle bağlamak istiyorum:

 

Bir dağ köyünde gördüm seni,

Ellerinde tebeşir kokusu,

Belli ki, yeni çıkmışsın sınıftan,

Saçların rüzgara teslim,

Gözlerinde unutulmuşluğun  tortusu.

O dağ köyü senin vatanındır,

Çok geride kalmış Parisin akşamları,

Bir rüyaydı balkon sefaları,

Yayın ayak çocuklar girmiş dünyana,

Köyler ki, çiçekleri düşer bağrına.

Sen benim öğretmen kızımsın,

Birışık yüreğimde büyüyen,

Seninle yürüdük cehaletin üstüne,

Kalemim, kitabım, sevgim sensin,

Bağlılığımızı yazdık Mustafa Kemal’in büstüne…( s.92)

 

Bir Sevgidir Yaşamak ( şiirler ) ,  Ali Naili Erdem

Kültür Ajans Yayınları - Ankara 2014.

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..