Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '14

 
Kategori
Siyaset
 

Ali Nejat Ölçen’in “Türkiye’de Faşizm Hukukunun Doğuşu” sunumu

Ali Nejat Ölçen’in “Türkiye’de Faşizm Hukukunun Doğuşu” sunumu
 

A. Nejat ÖLÇEN (2 Nisan 2014)


Bir yerel seçimi daha geride bıraktık. Sonuçlar kesin olarak belli olmasa da AKP önde…

Özellikle doksanlardan beri yaşadıklarımızı yine yaşadık. Oy hırsızlığı, oy yakma, oyları başkasına yazma, çöplüklerden oy toplama ve benzeri çirkinlikler yine yaşandı.

Bana verdiği yüzde 2,5 artışı yeterli gören ve hakkımı aramak istediğimde beni terörist ilan eden başbakan, seçimin ardından demokrasinin varlığından söz etti. Sert tavrını takındı ve kendisine oy vermeyenleri tehdit ederek bağırdı.

Bütün yaptıklarını dinsel söylemelerin arkasına sığınarak yapan ve bundan dolayı dini siyasete ve ticarete alet eden bir yapılanmanın ürünü olan iktidarın yaptıklarını bir yurttaş olarak oldum olası içime sindiremedim.

Onuncu Yıl Marşı karnını doyurmuyormuş ama din, iman, türban çok doyuruyormuş. On iki yılda servetini sekiz yüz kata çıkardığı söyleniyor. Demek ki gerçek payı var…
AKP’nin, Tanrı ile kul arasında kutsal bir bağ olan dini koruduğunu söyleyenlere tanık oldum. Düşünüyorum da din bir mal mıdır acaba, bir eşya mıdır ki korunsun. Kişinin özgür iradesi varsa ve inançsal yönden neye inanıyorsa o dinidir. Maneviyatı korumak da ancak kişinin kendi elindedir. Eğer bunu da yapamıyorsa aklından kuşku duymak gerekir.

BOP denem olgunun uygulayıcıcı olduğunu öne süren başbakan emperyalizmin maşası olarak faşizmi uygulayarak iktidarını devlet politikası yapmaya çalışıyor. Bakalım sonuçta neler olacak…

***

Ramazan Çiftlikçi aradı, Malatya’da çektiği “Işığa Yürümek” adı filmin DVD’lerini hazırlamış…

Kızılay’a giderken otobüste biri gazete okuyordu. Gökçek, “bizim de oylarımızı çaldılar” demiş. Bu şu demektir; oylar çalınmıştır, ancak bizimki de çalındı... Yani çalma olayının onaylanmasıdır. Dahi anlamındaki “de” burada işlevini yerine getirmiş.

Yüksel Caddesinden geçip İnkılâp Sokağa girdim. Yüksel Caddesindeki anıtın durumu içler acısı... Çevresine duyurular yapıştırılmış, her yanı kâğıt parçaları... Mülkiyelilerin duvarı ve okuldan yana olan duvar oldukça kirletilmiş durumda. Okulun kapısındaki belediyenin levhası kaybolmuş sanki...

Mithatpaşa’da Bağımsız Cumhuriyet Partisinin bulunduğu yere gittim. Malatya’da konferansa geldiğinde tanıştığımız Ali Nejat Ölçen geldi. Malatya’yı, “77 Yaşındaki Genç” yazımdan söz ettim.

Türkiye’de Faşizm Hukukunun Doğuşu

“Türkiye’de Faşizm Hukukunun Doğuşu” sunumunu çoğaltmış, gelenlere dağıttı ve sunuma başladı. Bazı notlar aldım ve bunarlı paylaşmak istiyorum.

AKP faşizmi belli bir ideolojinin yaratılması için var, İttihat ve Terakki’ye dayanıyor. DP’nin demokrasi savı da aynı... TRE’nin yapılandırdığı paralel devlet de İttihat ve Terakki’nin Teşkilatı Mahsusa’sı gibi...

2000 yılında iki şey... İttihat ve Terakki gibi gizli örgüt, güvenlik kuvvetlerinin işkencesi… Sıkıyönetim bunlara göre daha insanca...

Emperyalizm, faşizm hukukunu kullanıyor. Faşizm, emperyalizmin bir aracıdır. Proje de BOP... Bu projenin dışarı atılması gerekir. Bu bilinmeli ve birlikte hareket edilmeli.

İttihat ve Terakki zamanında Demokrat Mustafa diye bir gazeteci feci biçimde dövülür ve doktor da dövüldüğüne dair rapor verir. Ancak, kendisini dövdürttüğünü ileri sürerler. Bugün de benzeri durumları yaşıyoruz.

1950 yılında çıkardığımız Yapı Teknik dergisinde yazdığım Devlet Planlaşma Teşkilatı diye önerim suç kabul edildi. Karayolları Genel Müdürü ifademi almak istedi, elbette ki ifade vermedim. Benim amirim değil, mahkeme de değil.

Menderes Vadisi 40 milyon insanı besler. Kızılırmak, Yeşilırmak, Menderes ülkeyi besler. Kelkit nehrinin altında bir yeraltı nehri olduğunu söyledim, doğrulandı. HES’ler katliamdır. Ülkemizin doğası başka bir yerde yok...

Başbakanın başkanı olduğunu söylediği BOP’un incelenmesi gerekir. Ne yazık ki böyle bir çalışma yapan yok.

1961 anayasasındaki temel haklar ve hürriyetler 12 Eylülden sonra yok edildi. Ülkenin kalkınma planlarını yapması gereken DPT, Milli Kültür Raporu hazırlıyor, devletin din haritasını çıkarıyor ve Türk İslam Sentezi hâkim kılınmaya çalışılıyor. Türk Kürt Ilımlı İslam Federasyonu benimseniyor.

Gizli tanık olayı 1860 yılında da var. O zamanki Mecelle bunu tarif ediyor. T. C. gizli tanık konusunda sahtekâr konumuna düşmüştür.

Mustafa Kemal kahrolsun emperyalizm, kahrolsun faşizm dememiş; emperyalizme karşı bilimin en gerçek yol gösterici olduğunu belirtmiştir.

AKP hukuku 1500 önceki Roma hukukunun gerisine düşmüştür.

Matematik ve hukuk iki kardeştir. Matematiksel düşünseydik yapay kahramanlar yaratmazdık. Ecevit, Demirel, Özal, Tayyip Erdoğan...

Çocuktum, babama çok sorular sorardım. Bir gün de Tanrıyı sordum babama. Varsa neden görünmüyordu?

Babam, “cam bardak getir” dedi, getirdim. “Suyu doldur dedi”, doldurdum. “İçine şeker at” dedi, attım. “Karıştır” dedi, karıştırdım, şeker eridi. “Şekeri görebiliyor musun?” dedi, “yok” dedim. “Çünkü eridi ve göremiyorsun artık. Görmediğin, yok demek değildir, görmediğini görmeye çalışacaksın” dedi.

 
Toplam blog
: 38
: 621
Kayıt tarihi
: 03.12.12
 
 

1953 yılında Hekimhan-Ballıkaya (Mezirme) köyünde doğdu. Akçadağ İlköğretmen Okulunu 1972'de biti..