Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '06

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Ali pabucu yarım...

Ali pabucu yarım...
 

Ali pabucu yarım çık dışarıya oynayalım."
"Ali pabucu yarım çık dışarıya oynayalım."

Mahalledeki arkadaşlar bunlar...
Annem her zaman yaptığı gibi evden dışarıya çıkarken, kapıyı üzerime kilitlemiş.
Evimiz apartmanın ikinci katında.
Kolayını bulsam atlayacağım.
Cesaret edemiyorum, hem yer beton, hem de ikinci kattan aşağısı çok yüksek görünüyor.
Balkonda ders çalışıyorum.
Balkon kapatılmış.
Ders çalışmak için bir rahlem var.
Rahlenin içinde de bir kurt, sürekli sesini duyuyorum.
Fakat kurdu bir türlü göremiyorum.
Rahlenin pergelle delmediğim yeri kalmadı.
Nerde şu kurt?

— Çocuklar gelemem ben!
—Gelsene oğlum mahalle maçı aldık. Kaleci yok"
- Ders çalışmam lazım, yarın yazılı var.
Yazılı falan yok ama ne diyeyim şimdi ben onlara.
— İneksin oğlum sen...
— Kafanıza bardak atarım bak. Gelmiyorum dedim işte.
—Gelmezsen gelme, yalvarırsın sonra beni tekrar mahalle takımına alın diye.
— Ne yalvaracağım oğlum. Kız mıyım ben?

Uff ayaklarım uyuşmuş işte.
Kilimin desenleri bacaklarıma çıkmış.
Şu kurt da yedi rahleyi bitirdi.
Dolapta sütlaçlar var.
Annem sakın yeme diye tembihledi.
Üstlerinden kaymaklı tarafını yersem! Anlaşılmaz!
Altı kâse sütlaç var.
Dişim ağrıyor gene, dişlerimin çoğu çürük.
Soğuk sütlaç, çürükleri sızlattı.
Neden hafta sonları okul olmuyor ki?

Maça başladılar işte...
Kaleye kimi geçirdiler acaba?
Takıma almaz artık bunlar beni.
Tom Saywer’den başka kitap da yok.
Onu da onlarca kez okudum, ezberledim.
Okumayayım diye okulun kütüphanesinden aldığım kitapları saklıyorlar.
O kitapları okuduğum kadar ders kitaplarını okusam profesör olurmuşum.
Ben zaten profesörüm akıllım.
Sizin haberiniz yok.

Allah annem geldi.
Sütlaçları yediğimi anlarsa yandık.
—Ali gel buraya, sen mi yedin bu sütlaçları?
— Hayır anne.
Kulak annemin elinde, koparacak.
—Üstlerini yemişsin.
— Şimdi altı kâse sütlacın hepsini ye bakalım aklın başına gelsin…

O gün gerçekten de altı kâse sütlacın hepsini yedim.

Mahalledeki arkadaşlar, dediklerini yaptılar ve beni bir daha takıma almadılar.
Mahalledeki çocuklardan birini gördüm bugün, ben onu tanıyamadım ama o beni tanıdı.
Dediğine göre hiç değişmemişim...
Evet değişmedim.
Balkonun ikinci katından arkadaşlarına bakan çocuk, hala içimde…
Her zaman ortaya çıkmıyor.
Fakat hala sütlaç yemiyor…

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..