Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '15

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Alice harikalar diyarında

Alice harikalar diyarında
 

Merhabalar; hafta boyunca süren araştırmalar ve saatlerimi alan hazırlıklar sonrasında ortaya çıkanlar herksi mutlu etti. Özellikle de 8 yaşına basan Defne'yi... Bale gösterisinde Alice Harikalar Diyarı Masalını sahneye koyacaklarmış ve Defne'de bu masaldaki Chesire (kedi) karakterini canlandırıyormuş. Bundan yola çıkarak doğumgünü konseptinin Alice olmasını istedi. Bende başladım hazırlıklara, hadi birlikte göz atalım;

KURABİYELER

İşe önce kurabiyeleri hazırlamakla başladım. Masaldan esinlenip yapabileceğim o kadar çok obje vardı ki seçmekte zorlandım. Sonunda kurabiyeleri 3 şekilde yapmaya karar verdim, cupcakeleri ise daha fazla çeşit yaparım diye düşündüm. Kurabiyeleri Masalın meşhur kedisi Chesire ve tavşanın elinden düşürmediği saat objesi ile süsledim. Diğer kalan kurabiyeleri de Alice'nin sürekli girmeye çalıştığı kapıları simgeleyen anahtar ve kapı deliği olarak yapmaya karar verdim. Tabi tüm bu objelerin bir kalıbı olmadığından şeker hamuru ile şekillendirmek gerçeğine en yakınını yapmak oldukça zamanımı aldı :)

CUPCAKELELER

Gelelim Cupcakelere.... Tüm yaptıklarım arasında benim ve Defne'nin de ( gerçi o sihirli iksiri de çok beğendi) bu cupcakeler oldu. Oldukça detay çalıştım. Fotoğraflarda da görüyorsunuz ama ben yine de anlatayım :) Şimdi bizim Alice masalda birşeyler yiyerek ya da içerek sürekli büyüyor ve küçülüyor ya işte büyüdüğü bir esnada tavşan yuvasından girmeye çalıştığı bir bölüm var tabi giremediği için yuvaya sıkışıp kalıyordu. İşte bende o anı cupcakelerime şeker hamur ile aktardım. Alice'in ayakları diktim havay yuvaya sıkıştırdım. Bir de meşhur çay partileri var masalda. Bende bunu simgelemek adına üst üste çay fincanları çaydanlık tabakda dilim pasta vs. yaptım. Ayrıca ısırılmış bir kek izlenimi yarattım yanına "Eat Me" yazdım. Bir şişe yapıp yanına "Drink Me" yazdım. Masalın olmazsa olmaz mantarları ve iskambil kağıtlarını da unutmadım tabi. Ayrıca meşhur karakteri "Mad"in şapkasını yaptım. Hepsi bittiğinde mütevazi olamayacağım çok güzel duruyorlardı....

MARSHMALLOW AĞACI

Pembe ve beyaz marshmallowlardan oluşan bir ağaç yaptım. Saksına "Defne Harikalar Diyarında" en üstüne de "Eat Me" etiketi kondurdum. 

BEZE KULESİ

Bezelerin renklerini Defne kendi seçti. Bende istediği renklerde hazırladığım bezelerden bir beze kulesi yaptm. Şeker hamurundan yaptığım kurdelayı da tepesine koyarak süsledim

CAKEPOPS

Daha önce Cakepops yapmıştım ama çaydanlık şeklinde ilk kez denedim. Malum masalda ki çay partilerini simgelesin diye böyle tercih ettim. Tereddütlü başlasamda sonuç başarılı oldu. Çaydanlığın kapak ve saplarını yine şeker hamurundan yaptım. Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum ama beyaz cakepopların içi pembe, pembe cakepopların içi ise beyazdı....

SİHİRLİ İKSİRLER

Masalda Alice'in karşına sürekli bir şişe çıkıyor ya bende bundan yola çıkarak partiye renk katması adına çocuklar için mantar tıpalı şişelerde mavi renkli içeçekler hazırladım. Şişelerin üstüne de "Drink Me" etiketi koydum. Ayrıca Defne ve kızkardeşi için birer kolye yaptım. Daha ufak boyutta bir şişe ve yanına bir de temsili anahtar taktım. Tüm parti boyunca çocuklar bu iksirleri içip küçülüp büyüdüler :))) 

Tüm yaptıklarımı merak ettiyseniz ve yakından görmek isterseniz blogumu ziyaret edebilir facebook ya da instagramdan beni takip edebilirsiniz.

 

  bu yaptıklarımın

 tÜTTüm bu ya

 

 

 

MARSHMALLOW AĞACI

Pembe ve beyaz marshmallowlardan oluşan bir ağaç yaptım.Saksına "Defne Harikalar Diyarında" en üstüne de "Eat Me" etiketi kondurdum. 

 

 

 

 
Toplam blog
: 8
: 482
Kayıt tarihi
: 29.02.12
 
 

1980 İstanbul doğumluyum. 4 yıl mühendislik eğitimi aldıktan sonra 2 yıl işletme masterı yaptım. ..