Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '14

 
Kategori
Kitap
 

Alice Munro, bu Yazarı mutlaka okuyun.

Alice Munro, bu Yazarı mutlaka okuyun.
 

Alice Munro adını 2013 yılı Nobel Edebiyat Ödüllerinin ilanı sırasında duydum.Ne yalan söyleyeyim o güne kadar Kanadalı bu kadın yazarın adını duymamıştım ve kitabını okumamıştım.

Nobel Edebiyat Ödülleri ilan edildiğinde 82 yaşındaki Kanada Ontorio doğumlu bu kadın yazarı duyunca çok şaşırdım. Nobel ödülü gibi büyük bir ödülü bu yaşta ve bir öykücü olarak alması beni şaşırtmıştı.

Munro'nun adını duyunca hemen kitapçıya gittim ve iki kitabını aldım. İlk kitabı  'Mutlu Gölgelerin Dansı '1968 yılında yayınlanan ve Kanadalıların bizim Çehovumuz diye övündükleri Munro ne yazık ki ülkemizde son yıllarda tanınmaya başlanmış. İki kitabını aldım dedim. Aldığım kitaplardan 'Nefret, Arkadaşlık, Flört, Aşk, Evlilik 'adlı kitabı 2013 yılında, 'Çocuklar Kalıyor'adlı kitabı ise 2012 yılında yayınlanmış ülkemizde. Zaten daha sonra yaptığım araştırmada sadece 3 kitabının tercüme edilip yayınlandığını öğrendim Türkiye'de.

Munro'nun kadın olması, 82 yaşında Nobel alması ve öykücü olması sanırım çok ilgimi çekti ve kitapları hemen okumaya başladım.

Çarpıcı yazarlık kariyeri boyunca Kanada'da bir çok ödül alan Munro 2009 yılı Man Booker Uluslararası Ödülünün de sahibi.

Newyork Times, Washington Post  ve bunun gibi ünlü basın organlarında büyük bir yazar olduğu defalarca vurgulanan Munro'nun kitaplarını nefessiz okudum

Öyküleri bir roman tadında ve uzunluğunda neredeyse. Öykülerinin kahramanları kadın ve konular genelde Kanada'da geçiyor. Öykülerinde taşra yaşamında ki gizli ilişkileri, alalade insanlar arasında vukubulan en kötü suçları cesur ve çarpıcı ayrıntılarla anlatan Munro'nun öyküleri bende de Anton Çehov öyküleri tadı bıraktı.

Zaman zaman bir ölümün tasvir edildiği, zaman zaman bir aşkın anlatıldığı bu harika öyküler bir solukta okunuyor.

Öyküleri şiirsel bir anlatımda. Kadın yazar olmanın kadınları anlatabilmekteki önceliğini ve ustalığını kullanıyor çoğu öyküsünde. Ben kadın yazarları kadın öykülerinde daha başarılı buluyorum. Bir erkeğin kadın öyküsünü bu denli başarılı anlatabileceğini düşünemiyorum.

Alice Munro'ya bundan sonra daha uzun seneler başarılı bir yazım yaşamı dileyip, diğer kitaplarının da dilimize tercüme edilip, bizim okumamıza sunulmasını arzuladığımızı belirtelim.

Bence bu kadın yazarın kitaplarını mutlaka alın ve okuyun. Kadının dünyanın neresinde, hangi yaşta olursa olsun aynı kaygılar, düşünceler içinde olduğunu göreceksiniz. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..