Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

Alın size "Eğitim Sistemi"

Alın size "Eğitim Sistemi"
 

Eğitim Sistemi!
Alın işte ortada o çok muazzam “Eğitim Sistemi”.
Bu iş bitti, buraya kadar.

Bitti.

Kafayı iki elin arasına sıkıştırıp, düşüne duralım “nerede hata yaptık?” diye.
30 bin kişi üniversite sınavından sıfırı çekiyor. Bitmedi tabi efendim, üstüne üstlük 251 bin kişi tek bir tane bile matematik sorusu çözememiş, sanırım 100 bin civarında öğrenci fen sorularından bir tanesine bile dokunmamış.

Aha size “Eğitim Sistemi”.

Bu sonuçlar karşısında 8 yıldır iktidar koltuğuna muazzam bir oyla yapışmış olan AKP iktidarı “biz şunu yaptık, biz bunu yaptık, bizim iktidarımız şöyle, bizim iktidarımız böyle” diye dursun. Bu sonuçlar karşısında bütün bir toplum olarak utanmamız gerekir. Yoksa gerekmiyor mu utanmak?

Niye geri kalmışız?
Soru mu şimdi bu.
Bu soruya verilecek yanıt, şu üç satırla yeterli ölçüde cevap bulmuyor mu?
-30 bin öğrenci üniversite sınavında sıfır çekiyor.
-251 bin öğrenci tek bir tane bile matematik sorusu çözememiş.
-100 bin civarında öğrenci de fen sorularına dokunmamış bile.

Kapı gıcırtısına bile göbek sallayan yurdum insanı acep ne düşünüyor bu sonuçlar karşısında? Yoksa haberleri yok mu bu sonuçlardan?
Yoktur tabi. Nasıl olsun ki. Daha birkaç gün önce yiğitlikte! ellerine su dökülmeyecek Alperenler, İdil Biret’i Topkapı Sarayı önünde protesto etmemişler miydi?
Bu eğitim sistemi ile işte ortaya böyle tablolar çıkar. Git gidebildiğin kadar geriye.

Öğretmen yaz ödevi veriyor öğrencilere, bol miktarda test sorusu üzerine odaklı ödevler. Alın test kitaplarını, yumulun seçenekli zırva soruları çözmeye. Televizyonlardaki bilgi yarışmalarından ne farkı var bu anlayışın? Düşünmek yok, fikir üretmek yok, var olan fikirleri tartışmak yok, tabiat ve evrenin nedenselliğini sorgulamak yok, Darwin’i tu kaka ila etmek var ve sonrasında, sıfır çeken on binlerce öğrenci ordusu çıksın ortaya.
Utanmadan bu yapının adına bir de eğitim sistemi derler.
Bu memleket son yıllarda en fazla neyi tartıştı sanıyorsunuz?
Söyleyeyim.
Son yılların baş ucu tartışma konusu “Türban” mevzuu oldu. Eğitim sistemini tartışmak ve eğitim sistemi ile geleceğin toplumu üzerine iki kelam laf etmek gündemimizin son sıralarına yerleşti.
Varsa türban, yoksa türban.
Bloğun bile baş ucu tartışma konusuydu türban, birbirimizi yedik türban yüzünden.
Bu vaziyetten sonra her tarafını kapatsan ne, her yanını açsan ne.
Memlekette gelecek diye bir şey kalmamış.
Ayşe Arman’da türban modasına yumulmuş ya, yeni trend. “Fatih’te hangi kuaföre gidip başını kapattıracaksın?” Oku Ayşe Arman’ı, al yanıtı.

Bu toplum bu hale getirilmemeliydi.

Efendim geçen gün bir tane Tuğgeneral konuşuyor ve şöyle diyor muhterem.
“Efendim 12 Eylülcüleri yargılayacaksın da ne olacak? Olan olmuş, biten bitmiş. Hele bir nihayete ersinler, ondan sonra ne yapacaksanız yapın.”

Zihniyeti görüyor musunuz?

12 Eylülcülerin yaptıkları tabi ki oldu bitti.
Tabi ki olanların üzerine bir bardak su içmek lazım, işkenceydi, onca çekilen acılardı ve bir toplumun yaşamış olduğu dramlardı hepsi bir yana. Yahu bu gün şu gelinen noktada hiç mi 12 Eylül cuntacılarının suçu yok.
Şu gelinen noktada hiç mi Demirellerin, Ecevitlerin, Türkeşlerin, Erbakanların ve diğer başbakanların suçu yok.
Ya 12 Marçıların, ya 27 Mayısçıların hiç suçu yok diyebilir miyiz?
Hepsi suçlu ama seçimle iş başına gelenleri koyalım bir kenara. Sonuçta toplum seçti. İyi kötü eleştirmekten öteye söyleyecek lafımız yok. Ya darbe ile gelenlerin yaptıkları mahkum edilmeyecek mi? İşte o darbecilerin toplumu yerle yeksan ettiği en somut anlardan birisidir şu sınavdan çıkan sonuçlar.

İşte sırf bu sebepten dolayı darbeciler yargılanmalıdır ve darbecilere göz açtırılmamalıdır.




 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..