Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '11

 
Kategori
Deneme
 

Alır başımı giderim

Alır başımı giderim
 

Hafiften bir rüzgâr esiyordu. Üsküdar her zaman olduğu gibi kalabalıktı. Eminönü'ne, Haliç'e, Kabataş'a, Beşiktaş'a deniz yoluyla gitmek için bir o iskeleye bir bu iskeleye koşturan koşturana. Artık jeton satan çalışanlar yok. "Jetonmatik" koymuş İDO oradan jetonlar alınıyor. Öğrenen öğrenmiş, öğrenmeyen için çok bilinmeyenli bir denklem gibi bu makineler. Neyse, bilenler bilmeyenlere yardım ediyor. Yani, kopya çekene kızan yok! 

* * * 

Mevsim yazdı. Hem de yazın ilk ayları: Haziran. 

İşte böyle bir haziran ayı gününde tanımıştım ben seni. Gülen gözlerini görmüştüm. Bakışmıştık bir ara. Sonra tanışmıştık da inerken. Şöyle oturup soğuk bir vişne suyu yudumlamıştık. Benim için o güne dek içtiğim en güzel vişne suyuydu ve yine benim için yaşadığım en güzel gündü. 

Şimdi aradan iki sene geçti değil mi? Ne zaman binsem Haliç vapuruna hep seni arıyor gözlerim. Herşey aynı ama herşey, birtek sen yoksun. 

Böyle günlerde yetişir insanın yardımına sanat. Bir şiir okursun, bir roman, bir öykü... Bir film izlersin ya da bir sergiye gidersin. Acını ve "özlem"ini paylaşırsın sanatla. Aradığın oradadır çünkü. 

Gecenin bir karanlığında vitrin lambaları güzel bir yüzü aydınlatır, döner bakarsın "o mu?" diye. Keskin kahkahalar içinden ve onca gürültünün arasından sıyrılıp kulağına gelen bir sese takılırsın, "bu onun sesi" dersin de sevincin kursağında kalır. "Özlem"ek hep içini yakar insanın. Hele ki aynı şehirde, aynı yollarda yürürken bir türlü "özlem"ini giderememek ne acıdır. 

"Gün olur alır başımı giderim" demiş şair. 

Alır başımı giderim birgün. Haliç vapuru tanır beni. Martılar bilir. Güvercinlere şarkı söylerdim onlar sever beni. Mutlaka biri sorar beni sana. Bilmediğini, tanımadığını, sevmediğini mi söyleyeceksin onlara? 

 
Toplam blog
: 278
: 3275
Kayıt tarihi
: 26.05.07
 
 

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde doğdum. Bir daha da Kadıköy'den ayrılmadım. İstanbul Üniversitesi, Ede..