Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '16

 
Kategori
Sinema
 

Alis Harikalar Diyarında Aynanın İçinden

Yönetmenliğini Tim Burton'ın yaptığı ABD'de büyük bir gişe başarısı yaşayan ancak eleştirmenler tarafından son derece olumsuz yorumlar alan ''Alis Harikalar Diyarında 2: Aynanın İçinden'', bende de çok büyük hayal kırıklığı yaratıp beklentimin son derece altında kaldı.

Filmin konusundan bahsetmek gerekirse;Alis Kingsley,babasının ölümünün ardından 3 yıl boyunca denizlerde seyahat ettikten sonra Londra'ya dönmek üzere yola çıkar.Hayatının geri kalanında ne yapacağı konusunda hiç bir fikri olmayan Alis bu esnada bir ayna bulur.Bu ayna sayesinde yeniden Harikalar Diyarına döner.

alis 4

Alis Harikalar Diyarında: Aynanın İçinden,zaman zaman biraz didaktik bir biçimde mesaj kaygısı taşıyan bir film olmasının yanı sıra abzürd anlatımlarıda sonuna kadar kullanan bir film.

alis 2

Devam filmi altı sene önce ki hikayenin noktalandığı tarihten bir kaç yıl sonrasını anlatıyor.İlk filmde Alis'i uzak doğuya deniz seferlerini planlarken bırakmıştık.Devam filminde ise onu bu yolculuktan dönerken buluyoruz.Filmin başlangıç bölümleri ,tahmin edilebilir bir feminist anlatı şeklinde ilerliyor.İlk filmde  evlilik teklifini reddettiği asilzade tarafından kaptanlığı iptal edilen Alis,denizcilik şirketinde katipliğe zorlanıyor.Alis,her zamanki feminist duruşuyla bu baskıya boyun eğmesede annesinin  tüm bu baskıya boyun eğmesi ise toplumun kadınlardan beklediği rolleri üstlenmesinin kaçınılmaz olduğunu savunduğunu gösteriyor.

null

Harikalar Diyarına dönücek olursak,nasıl ki Alis Londara'ya döndüğü zaman hiçbir şeyi bıraktığı gibi bulamıyorsa,Harikalar Diyarında'da başta Şapkacı olmak üzere herşey değişmiştir.Can dostu şapkacı yoğun bir melankoli duygusuna kapılmış ve yaşama arzusunu yitirmiştir.Öte yandan bu giriş kısmından sonra tanıdık anlatının yerini daha ilginç bir metafor alıyor.O da aynadaki suretlerimizin bizim hem ikizimiz hem de zıttımız olduğu yönündeki hareketle Alis'in önce kendisini sonra zıddını görüyor olması.Gerçek dünyada imkansız diye birşeyin olmadığı savunan bu genç kadın şapkacının istekleri üzerine imkansız sözcüğünü belkide ilk kez kullanıyor.Ve şapkacıyı inanılmaz bir hayal kırıklığına ve süre gelen bir umutsuzluğa itiyor.

alis 3

Bu noktadan sonra Alis bildiğimiz Alis olmaktan çıkıyor.Alis'i,Alis yapan bütün o özellikler kalkıyor ve Alis aslında annesine dönüşmeye başlıyor.

alis 5

Filmin sonuna geldiğimizde ise; gerçek dünyada Alis'in mağduriyetinin kaynağının erkek egemen ilişkiler ve bu ilişkilerle şekillendirilmiş normlar olduğu gerçeğinin farkına varıyoruz. Sonrasında gelen sahnede ise Alis'in yansımasının şapkacı olduğu ve şapkacınında geçmişte babası tarafından örselenmiş olduğunu öğrenmemiz ise mağduriyetin toplumsal cinsiyet temelli mağduriyetlerden ibaret olmadığınında göstermeyi de ihmal etmiyor.Bu noktadan sonra söylenecek tek şey ise ''Alis Harikalar Diyarında: Aynanın İçinden'' filminin aslında tam anlamıyla zıtlıklardan ibaret olduğu yönünde oluyor.

 
 
Toplam blog
: 8
: 194
Kayıt tarihi
: 29.05.15
 
 

İstanbul Gelişim Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık mezunuyum. Asıl mesleğim e-ticaret ve sm..