Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '11

 
Kategori
Deneme
 

Alışamadım

Ruhumun dışarı taştığı sakin ve nadir anlardan biriydi. Yeni çözmüştüm dilimdeki esaretin zincirlerini. 

Yeni konuşmaya başlamış bir çocuğun kelimeleri gevelemesine benzer bir sesle konuşmaya çalışıyordum. Bedenimde nefesim sıkışıp kalmıştı; çıkmıyordu kelimeler bir türlü. Sanki yıllar önce hapsetmişti ruhum bütün kelimeleri, cümleleri, duyguları içime; kör bir karanlığa zincirlemişti. Ruhum artık yalnızlıktan kurtulup kendini engin denizlerin ortasında bir sığınak bulmaya çalışıyordu. Ama bir şeyler eksikti bu yaşamda. Yaptığım hiçbir şeyde ruh yoktu. Yaptığım her şey, bir makinenin dişlilerinin dönmesi kadar amaçlı ve mekanikti. Dişli her dönüşte, ortaya çıkardığı sonucu, yapılması gereken, zamanlaması doğru bir hareket olarak algılıyordu. Bendeki bu mekanik kadar doğru çalışmıyordu. Sürekli eksikliğini hissettğim içimdeki boşluğun, beni sürüklemesine izin veriyordum. Yolunu kaybetmiş bir gezginin, güneşin geç batmasını özleyip yola devam etmek istemesi gibi bir şeydi bu. Sürekli ve sonu gelmeyen arayışa yelken açmıştım. Rüzgarın esmesi devam ettikçe, bu arayış devam edecekti. İçine ne umutlar koydum, ne hayaller gömdüm, ne mutluluk fidanları diktim yeşertemediğim... Ne yaşamlar, ne zamanlar geçtim ama işte dolmadı bu boşluk. Her koyduğum sanki onun bir parçası değilmiş gibi reddetti bu yapılanları. Ve bereketli ana, yaşamaya gücü olmayan zayıf bedeninde tomurcuklanan canı toprağa dökmesi gibi, sanki onun zayıflığını ve güçsüzlüğünü yaşama başlamadan önce sonlandırmak ister gibi… Bedenim ruhumun eksikliğini fark etmiş olsa gerek. Bedenimin tamamlayanını, ruhumun dengini, eşini aradım, yarım kalan parçamı tamamlamaya çalıştım. Hep yok olan ve yarımı on da bıraktığım parçamı bulma hayaliyle yaşadım. Bende ki eksik olan şey, onda ki yarım da kalan ruhumdu sanki. Bende kalansa bedenimdi; ruhsuzluğa alışamamış. Alışamadım. Alışamadım yapılan her şeyde bir amaç, bir hedef aramaya. Her yapılan şeyin sonucunun görünür olmasına alışamadım. 

 
Toplam blog
: 4
: 532
Kayıt tarihi
: 21.06.11
 
 

Yazmak istiyorum diye çıktım yola, Bir yol haritası çizmedim kendime, bir amaç edinmedim, sadece ruh..