Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Alışkanlıklarımızın satın alma üzerine etkisi

Alışkanlıklarımızın satın alma üzerine etkisi
 

Bir zincir, en zayıf halkası kadar güçlüdür.


Alışkanlıklarımız, satın alma davranışlarımızı nasıl etkiliyor? 

Bilimsel araştırmalara göre önceden edinilmiş alışkanlıklar, tüketicilerin büyük oranda satın alma tercihlerini etkiliyor. Örneğin: Bir markaya bağlılık, sürekli aynı mekândan alışveriş etmek gibi… Umumiyetle tüketiciler, her zamanki alıştıkları yerleri güven duygusundan dolayı kolaylıkla bırakmamaktadırlar… 

Bu tip davranışların avantaj ve dezavantajları neler olabilir? 

Avantajları, önceden denenmiş olduğu için satın alınan ürün veya hizmet kaliteli, güvenli ve garantilidir… 

Dezavantajı ise monotonluk olabilir mi? 

Psikolojiye göre alışkanlıklar, otomatik davranışlara neden olabilmektedir. Bu tip davranışlar ise çoğu kez muhakeme etmeden ve alternatifler görülmeden rutin bir şekilde yapıldığından, yaratıcı düşünmeyi engeller. Monoton bir yaşamdan kurtulmak için değişik aktiviteler yapmalıyız. Örneğin: Spor yapmak, bulmaca çözmek, geziye çıkmak, kültürel ve sanatsal aktivitelere katılmak veya izlemek gibi… Rutin dışına çıkarak yeni ve farklı aktiviteler yapmak, hem yaşantımıza değişim ve dinamizm getirmekte, hem de yeknesaklığı önlemektedir, değil mi? 

Ürün veya hizmetin fiyatı, kalitesi, garantisi, güvenilirliği, sürati, tüketiciye gösterilen ilgi ve sunum şekli gibi faktörler bir hizmet veya ürünün tercih edilmesini etkiler. Zaman, kalite ve hız, günümüzün iş hayatında ön plana çıkmakta ve en iyi, en ekonomik, en hızlı servis yapan işletmeler daha fazla tercih edilmektedirler. 

Şen ve esen kalınız,  

Şenol ELBAY

                                                                        *     *     *     *     *

Marka bağımlılığını, tüketicinin satın alma davranışlarında sadece tercih ettiği markayı alma eğilimi olarak tanımlayabiliriz. Marka bağımlılığı anketi için aşağıdaki linki açabilirsiniz: 

https://apps.facebook.com/my-surveys/mnspr

 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..