Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Alışmak ve kabullenmek

Alışmak ve kabullenmek
 

alıntıdır


Sevgi alışkanlık halini alırmış bir süre sonra. Ya da çiftler birbirlerini eksisi ve artısıyla kabul etmeyi öğrenirmiş. “Alıştım artık” diyor çoğu kadın. Ya da “öyle kabullendim.”

Geçtiğimiz hafta sonu bebeklik arkadaşım geldi. Sabah saatlerinde konuştuk, eskiden beri birbirimizi gaza getirmekte üzerimize yoktur. Yine başardık. “Bence sen atlar gelirsin” desteğiyle 1 saat sonra mutfak masasının başında aldık soluğu.

İnsan ömrü nasıl da sayfası tükenmeyen bir kitap gibidir, nereden nereye dedirtir. Oğlunu annesine bırakmış, bir nefeslik sohbet molası vermiş kendine.

Önce eskilerden, sonra ilişkilerden konuşuyoruz tabii.

Anlatacak ne çok şey var. “Ben anneyim” diyor birkaç sefer laf arasında. Annelik insanı nasıl da değiştiriyor işte. Gördüğüm her yeni anne tablosunda farklı bir şefkat, farklı bir emek var.

Sonra alışkanlıklara geliyor sıra. Hiçbir şey bir süre sonra aynı heyecanla devam etmiyor. Yerini alışkanlıklar alıyor.

Bunu yaşıtım biri söylemese, yaşı ilerleyenlerin bu heyecanı kaybettiğini düşünürdüm. Ama ne var ki, o benim bebeklikten bu yana duygularını bildiğim biri. Ve o da kabullenmiş her şeyin eskidiği gerçeğini.

Farklı telaşlarda artık. Gözü görmüyor eskisi gibi. Varsa yoksa oğlu ve evi. Evinde yapmak istediği değişikliklerden söz ediyor. Sonra sık, sık oğlunu anlatıyor. Ve geldikten 2 saat sonra onu özlediğini söylüyor.

Gitmeden ablamı görmek istiyor ve çıkıyoruz evden. Eskiden mağazalara, parfümerilere uğrardık beraber. Şimdi ev gereçleri satan bir mağazada alıyoruz soluğu. Parfüm, kıyafet, süs-püs önceliğini mobilyaya uygun resim çerçevesi, çatal-bıçaklık gibi eşyalara bırakıyor.

Can’ın büyümesine daha çok var.

Eminim o büyüdüğünde de öncelik ona alınacak oyuncak ve elbiselerden yana olacak.

Aile olmak böyle bir şey demek.

Bekarken alışamadıklarına alışmak, kabullenemediklerini kabullenmek, hayata daha sahici bir gözle bakabilmek.

Esas olan buysa tabii…

Pembe gözlükleri çıkarıp, çıplak gözle bakabilmek!

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..