Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '07

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Alışveriş Tutkunumu Olduk?

Bir zamanlar televizyon kanallarında rastladığımız bir reklam vardı.Herkes mutlaka hatırlar.Bir kadın alışveriş tutkusuna kapılıp, ucuz diye aldığı araba lastiğini salonun ortasına koymuş ve eşini bekler.Eşi eve gelip kapıyı açtığında lastiği gördüğü an şaşırıp kalır.
-Ama hayatım bizim arabamız yokki,bu lastikte nereden çıktı?
Kadın cevap verir:
-Kocacığım ama ne yapayım o kadar ucuz ve indirimliydi ki dayanamadım ,alıvereyim dedim.
Alışveriş yapmak artık bağımlılık oldu.Mağazaların seri sonu ve sezon bitiminde ellerinde kalan malları yüzde 70 ve yüzde 80' a varan indirimlerle vitrinlerini ve mağazalarını doldurması, insanlar arası alışveriş çılgınlığı yaratıyor.İhtiyaçtan değil elbette.Sadece, seneye yaza giyerim düşüncesiyle alınan belkide hiç ihtiyacımız olmayan kıyafetler.
Bugün hafta sonu diye Ankara Kızılayda dolaşmaya gittim.Her yerde indirim yazıları, başım döndü okumaktan.Belirli mağazalardan alışveriş yaparım.Sürekli müşterisi olduğum mağazalara bile girebilmenin imkanı yok.Mağazalar tıka basa dolu.Herkes sezon sonu alışverişinde, aslında haksızda değiller.Sezon başında fiyatları 100 ytl olan ürün, 10ytl ye kadar düşmüş.Ürün aynı,mağaza aynı ama aradaki fiyat farkına dayanamayan insanlar kendini kaybetmiş durumda, resmen saldırıya geçmiş gibiler.
Kadınların en büyük tutkusudur alışveriş.Ben bu kadar gereksiz ihtiyacı olmadan alınan kıyafetlere gerçekten üzülüyorum.Alınan kıyafetler seneye kadar ya dar, ya bol gelecek.Yada başka renk ve model, yeni moda çıkacak alınanların modası battı diye dolap köşelerinde bekleyecek.Sadece alışveriş yapmakl ve gereksiz harcama yapılan kredi kart ekstraları elimizde kalacak.Yapılan indirimlerde 12 aya kadar yapılan taksitlerde cabası.Bir mağazada yapılan 100 ytl lik alışveriş, aman ne olacak 10 ay taksite bölünsün,bir aya 10 ytl hiç birşey değil diye düşünürüz.Bir hafta sonu en az 3 mağazaya giripte onlarada kredi kartına taksitle alışveriş yaparız, malum ya, para vermiyoruz ,kredi kartı para değil.Maaş zamanı ve kredi kartı ekstrası gelene kadar...Kart ekstraları geldiğinde kafasına vuranlar çok olmuştur,Ben arkadaşlarımdan iyi bilirim bu durumu.
Alışveriş çılgınlığı yüzünden evine icra gelenler,eşiyle arası açılanlar ve hatta boşanmaya kadar giden evlilikler.Üzülüyorum ama acımıyorum,Çünkü herkesin aklı ve fikri var, bunu doğru yerde ve zamanda kullanmak herkesin elinde . Reklamdaki bayan yerine araba lastiğini ben alsaydım ne yapardım diye düşünüyorumda.Salonun ortasına sehpa niyetine koyardım.üzerine bir örtü ve çiçek saksısı ne güzel dizayn olurdu.Akşamlarıda tepsiye yemeği hazırlayıp sofra niyetine kullanırdım.Masa silmeye gerek kalmazdı heralde.Siz bu lastiği nasıl değerlendirirdiniz desem bana gülersiniz heralde ?Eeee,hanım almış bir kere atsan atılmaz değilmi :)

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..