Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Alışveriş ve ilişkiler

Alışveriş ve ilişkiler
 

Alışveriş ve ilişki birbirine çok benziyor. Alışverişi daha çok bir şeyler satın almak anlamında kullanıyoruz. İhtiyacımız olan ne ise onu alıp karşılığında para ödüyoruz. Daha eskilerde takas yöntemi varmış. Elinde olan bir malı verip olmayanı alıyormuşsun.

Alışveriş yapmaya bilinçli olarak karar veriyor olsak da, genelde bilinçaltımız devreye girer ve ona göre yaparız. Alışveriş sektörü de bunun farkında olduğu için artık bu yöntemleri kullanmaktadır. Mağazalarda çalan müziklerden tutun da, kullanılan renklere kadar her şey direkt bilinçaltına yönelik olarak hazırlanıyor. Siz mağazadan adımınızı atarken bilincinizi dışarıda bırakıyorsunuz ve mağazadan çıkınca tekrar alıyorsunuz. İyi satıcılar, bilinçaltına en iyi hitap edebilen satıcılardır.

Ne zaman eve gelip oturup hesap yapıyorsunuz ve aldıklarınıza bakıyorsunuz, o zaman anlıyorsunuz. Eğer harcadığınız ile aldıklarınız aynı değerde değilse “kazıklandım” diyorsunuz. Ya da aldığınız mala bakıp ben bunu neden aldım acaba diye düşünüp duruyorsunuz.

İlişkilerde de aynı şey geçerli diye düşünüyorum. Bir ilişkiye başlıyorsunuz ve ondan sonrasında neler olduğunun çok farkında olmuyorsunuz. Çünkü bilinciniz yine devre dışı, farklı bir gerçeklikte yaşıyorsunuz. Mutlu oluyorsunuz, mutsuz oluyorsunuz, seviliyor veya seviyorsunuz. O esnada sizden neler gitti karşılığında ne aldım diye bir hesap içinde bulunmuyorsunuz. Ama ne zaman ilişki bitiyor ve siz tek başınıza kalıyorsunuz o zaman hesap yapmaya başlıyorsunuz. Siz neler vermişsiniz karşılığında ne almışsınız. Eğer bu dengeli değilse kazıklanmışsınızdır. Tıpkı alışverişte olduğu gibi.

Alışverişte başarılı olanlar ilişkilerinde de başarılı olur, gibi bir sonuç çıkarılabilir mi bilmiyorum. Ama benim gözlemlerim bu yönde. Almak ile vermek arasındaki dengeyi tutturamayan ve hesabını iyi bilmeyen kişiler; hem alışverişte hem de ilişkilerde kazıklanan taraf oluyorlar.

İlişkilerde hesap kitap yapılmaz denilebilir ama her ilişki bir alışveriştir aslında. Sadece alınıp verilen materyal farklıdır. Sevgi, saygı verip karşılığını almıyorsanız, bu kötü bir alışveriştir.

Verdiğimizin karşılığını alamıyorsak, bir süre sonra tükeniriz. O zaman da; ya siz tükendiğiniz için ya da karşı taraf alacak bir şey bulamadığı için ilişkiler biter. Oturup hesap kitap yapma zamanı başlar.

Ne verdim? Karşılığında ne aldım?

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..