Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '09

 
Kategori
Hızlı Tüketim
 

Alışveriş ve Yaşam Merkezleri...

Alışveriş ve Yaşam Merkezleri...
 

Çizgilerle moda...


İlk olarak 1987 yılında Bakırköy’de Galeria açılmıştı. O günden buyana otuzu aşkın alışveriş merkezi açıldı İstanbul’da… Bir de diyorlar ki bu merkezlerdeki dükkanların kirası çok fazla, sinek avlıyoruz, iş yok, hafta içi kimse gelmiyor vs. E hal böyle ise neden açılıyor yenileri dersiniz… Demek ki söylenenler doğru değil…

Gördüğüm kadarıyla hem de araştırmaların sonuçlarına göre özellikle orta ve düşük gelirli insanların gezinti yeri olmuş bu merkezler. Bu durumda alışveriş ve yaşam merkezi demek daha doğru olur.

İnsanları oraya çekmek için çocukların da hoşça vakit geçirebileceği aktiviteler koymuşlar. Akıllıca bir davranış tabii ki…

Çocukların üşütme gibi bir dertleri de olmuyor, mekanlar sıcacık (açık havanın yararları tartışılmaz ama ülkemizde nedense anneler korkarlar soğuktan çocukları üşütecek diye), yemek yemek isteseler o imkan da var. Onların bayıldığı fastfood yiyecekler de bolca. Ama ne kadar doğru o da tartışılmakta… Ben eminim ki bu merkezler açılmadan önce bu kadar fastfood tüketimi olmuyordu.

Merkezler açılıyor açılmasına da trafik olayı hiç hesap edilmiyor… Ben Küçükyalı’da E5 üzerinde çalışıyorum, Üsküdar’a evime gelirken hiç trafikte kalmazdım. Göztepe’de Optimum alışveriş merkezi açıldığından beri kalıyorum maalesef.

Yine geçen gün karşı yakada tiyatroya giderken konuştuğum taksi şoförü, Cevahir alışveriş merkezinin trafiği olumsuz etkilediğini söyledi. Acaba bunlar önceden düşünül müydü?

Bu merkezlerden birkaçından bahsetmek istiyorum. Optimum outlet olarak açıldı biliyorsunuz. İlk açıldığında gördüğüm fiyatlara inanamadım. Outlet denince akla çok ucuz olması gelir değil mi? Optimum’daki bir ayakkabı mağazasında gerçek fiyatı 270 lira olan bir çizmenin sadece 30 lira indirimle 240 lira olduğunu gördüğümde şaşırdım ve satış görevlisine burası nasıl bir outlet diye sordum. Tüm mağazaların indirime girdiği dönemde gittiğimde bu kez fiyatların bayağı ucuzladığını gördüm ama o dönemde her yerde o ucuzluk mevcuttu. Amerika’ya gittiğimde alışverişe çıktığımızda tüm büyük markaların Outlet dükkanlarının olduğu merkeze gideriz. Tek katlı dükkanların olduğu bir yer ve fiyatlar her zaman öyle ucuz ki outlet mantığına uyduğunu görüyorsunuz.

Demek istediğim şu ki bir mağaza outlet olarak açılmış ise daima fiyatların uygun olması gerekir.

Optimum’da dikkatimi çeken güzel bir özellik duvardaki panolar ve zemindeki kaplamalar oldu. Daha önce hiçbir yerde görmediğim zemindeki dalgalanma deniz gibi, derinlik kazandırılmış. Sedef deniz kabukları, incilerin yere serpiştirilmiş olduğunu görünce bayağı şaşırdım. Resmen bir sanat eseri, ne çok uğraşmışlardı kimbilir. Denizi kumsalı anımsattığı için çok hoşuma gitti. Duvarlardaki modern çizgilerle yapılmış desenler, kız erkek modelleri çok çarpıcı idi. Bu güzel görüntüler, merkezi sıradanlıktan çıkarıp şık ve çekici kılmış, renkli ışıklandırmalar da eklenince canlılık katmış mekana. Bu Bana çok ilginç geldi ve fotoğraflarını çekip galerime koydum.

Yılbaşı yaklaşırken bir akşam Ümraniye’deki Meydan alışveriş merkezine gitmiştim. Minibüsten inip de merkeze doğru yöneldiğimde gözlerime inanamadım. Sanki New York’ta idim. Işıklandırma öyle muhteşemdi ki. Meydan diğer alışveriş merkezlerinden farklı olarak büyük bir alanda tek bir bina olarak değil de mağazalar ayrı binalarda konuşlandırılmıştı.

Ataşehir’deki Palladium da muhteşem bir görünüme sahip. Sineması da çok güzel, koltuklar rahat, gerçi artık tüm merkezlerdeki sinemaların konforu iyi. Adres olarak bana uyan bir yerde olsaydı en sık gideceğim merkez olabilirdi. Onun için şu anda en favori merkezim Tepe Nautilus.

Birçok mağazayı bir arada bulduğumuz, hatta sineması da olan bu alışveriş merkezleri ihtiyacı karşılıyor. Sineması olan merkezler daha kalabalık oluyor haliyle. Profilo ve Cevahir gibi alışveriş merkezlerinde tiyatro da mevcut. Gönül isterdi ki diğerlerinde de olsun. Bence sinema olduğu gibi tiyatro da olmalı. Özellikle gençlerin ve çocukların tiyatroya gitme alışkanlığını arttırmak açısından faydalı olacaktır. Ücretleri de Devlet ve Şehir Tiyatrolarında olduğu gibi olmalı ki herkes gidebilsin…

Aradığımız her şeyi bulabildiğimiz bu alışveriş merkezleri insanları tüketim çılgınlığına da itiyor. Hele bir de kredi kartı sahibi iseniz satın alma eğiliminiz tavan yapıyor…

Sağlıklı alışverişler dileğim ve sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..