Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '12

 
Kategori
İnançlar
 

Allah, Allahlık ve yaratılışın asıl sebebi?

Allah, Allahlık ve yaratılışın asıl sebebi?
 

Allah var mı? Allah'ın Allahlığı Neleri Yapmasını Gerektirmekte? Yaratma Sebebi Var mı?

Allah, arapçada Tek Allah demek olan El İlah kelimesinden türemiştir. Yahudi dilinde ki (Eloah) karşılığı da bu kelimeye benzemektedir.  El İlah, İngilizceye çevirdiğimizde tek Tanrı anlamına gelen The God olarak çevirmemiz yerinde olacaktır. Çünkü onun tekliği ve benzersizliğini THE artikeli açıklar. Almancada bu DER'dır. Böyle bir artikel Türkçede yok. 

Allah inancına sahip olan insanların en çok sorduğu ve cevap almak istediği sorudur "Allah'ın yaratma sebebi nedir?"

Bu soruya cevap verebilmek için öncelikle Allah'ı tanımamız lazım. Allah, kavram olarak bir çok dinde öyle yada böyle yaratıcı olarak vardır. Kızılderililerde ve Avustralya aborjinlerinde yüce ruh, eski şaman Türklerde Gök Tengri olarak bu inanış yer alır. Cemal Nur Sargut'a göre Allah kavramsal olarak bütün varlıkların içinde bulunur ve varlığın içinde cereyan eder. (http://www.youtube.com/watch?v=fqNmLkUmEnE) -08:00 saniyeden sonra izleyin özellikle- Bu itibarla Buda veya Haç olsun hatta bütün putlara tapanlar aslında bu nesnelliğin içindeki Allah kavramına tapmaktadır gibi Vahdeti Vücut'un Muhiddin Arabisel görüşün günümüz versiyonunu anlatmakta ve tanıtmaktadır.

Haşa Allah asla yarattığı neslerin içinde fizikselolarak tecelli edip bulunmaz. Yaratılanlar yaratıcının aslı asla olmazlar. Bu TEVHİT dediğimiz tek ilahlı inanışımızın taban tabana zıddı bir görüştür. Bunu müşrik Amr İbnül As'a Neçaşinin yanında cafer açıklamaktadır ve Hz. Cafer cemal Nur Sargut'u haksız çıkarmaktadır. Lütfen linki izleyiniz, özellikle putçuluk konusunu. ( http://www.youtube.com/watch?v=1WLMI3TVtVw) Özellikle "bizim taptıklarımız taş tahta şekil değil içindeki ruhtur" diyen putperest İbnül As'ta Allaha ibadet ettiğini iddia ediyordu.

Allah, kendi yarattığı nesne değildir. Allah'ın yarattığı nesnelere tapmak asla Allah'a tapmak demekte değildir. Bu son derece yanlış ve Tevhit akidesine aykırı bir görüştür ve kabul edilmesi Kuran'ın genel ilkelerine göre mümkün değildir. Cemal Nur Sargut hanımın ağzından şimdiye kadar tek bir kez TEVHİT kelimesi çıktığını duymadım.

Allah'ın bunca çeşitli varlıkları yaratmasının sebebi nedir?

Kuran, hadisi kutsiler bu soruya farklı cevap vermektedir. Kuran insanın varlık nedenini hangimizin daha hayırlı ve güzel işler yaptığımızın belirlenmesi olarak özetlerken hadisi kutsiler yaratılışın nedeni olarak Hz. Muhammed'i işaret ederek Hz. Muhammed'in ABD (Kul) oluşunu onu aşırı överek ve esas sebebi hilkat sayarak büyük bir sapma göstermektedir. Kuran ve Hadisi kutsi'nin bu bakış açısı farklılığı müslümanlar tarafından yıllarca göz ardı edilmiştir.

Buna mukabil, "İslamda Astroloji, Doğum haritası Rehberi, Hayatın Anlamı Esmaül Hüsna" adlı eserde Allah'ın 99 Esmasına farklı bir bakış getirerek Allah'ın Esmasının kullukla alakasını irdelemiştim. 

Esma, Allahlık ve Kulluk aslında birbirine çok paralel mesaj içermektedir.

Allahın allahlığını esmasında anlayarak aslında kul oluşumuzu ve kulluğumuzun nedenini görebiliyoruz. Kulluğun Allah'ın allahlığından -nankör olmamamız için- bir yansıma olduğunu Kuran içinde ki "Allah boyası ile boyanın" ayetinden rahatlıkla görebilmekteyiz. 

Bu yüzden yazdığımız bu kitapta kulluğumuzu Kuran gelmeseydi bile sadece Esmaül Hüsna'yı bilerek bu isimlerin sonsuzuk kodları içinde cüzzi sorumluluk alanımızı rahatlıkla görebilecek durumdayız.

Neden mi? 21. yy da yaşamaktayız ve bu entellektüel seviyeye bazıları ulaşamasa da 99 Esma'nın içinde bulunan birbirine bağlı kombinasyon bizim bu isimlerin sahibi olan kainatın efendisi (bu Peygamberimiz için yanlışlıkla kullanılır ve sadece Allah için kullanılmalıdır) Rabbimize karşı olan sorumluluklarımızın neler olduğunu anlamaıza yeterde artar bile.

Rabbimize karşı sorumluluğumuz ise onun yarattığı ve 99 Esmasının (fiziksel tecelli saçmalığı değil) yansıması olan varlıklara karşı  dengeli olan tavırları ortaya koymamız kulluğumuzun sürecini ve nasılını belirler.

Mesela...

Cömert olan (Kerim ve Rezzak) Allah'ın boyasıyla boyanmak cömert kul olmaktan geçer.

Affeden ve hataların üzerine çizik çeken (Afüv, Gaffar Gafur) olan Allah'ın boyasıyla boyanmak insanları affedip hataların üzerine çizik çekmekten geçer.

Allah eğer varsa ( ki ELBETTE var) ondan beklenen ilahlık sorumluluğu etik perspektifinde Allahlığına yakışanı yapması değil midir?

Yani yokluğun içine sonsuz rahmetiyle ilahlık sorumluluğu ile "OL" demesi varlığı getirmiştir.

Allah'tan beklenilen Allahlığını yapmasıdır, onun Allahlığı ise 99 Esmasında hayatın içinde görebilmekteyiz. 

Konunun daha iyi anlaşılması için "Allahın kendisinin ilahlık sorumluluğunun doğal ilahi sonucudur varlık ve varlığımız" asla kendi tanrısal egosunu (böyle bir egoizm asla yok, çünkü Kuran'da biz demeyi öğretiyor)  tatmin etmek için değil.

Allah var ve ona yakışan yaratması, yaratıp rahmet etmesi, yaratıp mühlet vermesi, acıması, sevmesi, hoş görmesi, zalimleri cezalandırması, bilgiyi ve tasarımı ortaya koyması değil midir? 

Niçin yarttığı sorusunu soranlara şu karşı soruyu soruyorum;

Yaratmayıp ne yapacaktı? Allahsa etik bir ilahsa (ki kesinlikle öyle) elbette yaratacak ve 99 Esmasını yansıtacaktır.

Bu onun var olduğunu kendisine veya yarattıklarına ispatlamak için değil varlığının gereği olan Ahlaklı Sorumlu Allahlığının aslında doğal ve ilahi bir sonucu olduğunu çok iyi görmeli ve anlamalıyız.

Allahın ilahlığı yaratımı gerektirmektedir, Allahın kendisine karşı duyduğu sorumluluk ahlakının bir ürünüdür yaratmak.

Yaratmasaydı kendisinde var olan 99 Esmanın sorumluluğunu yerine getirmemiş olacaktı. Bu ise onun (Haşa) kendi ilahlığına karşı sorumsuz olması anlamına gelecekti. O zaman biz Kuran'da bahsedilen Allah boyasıyla boyanma sorumluluğunu yaşamayacaktık. Allahın ilahlık sorumluluğu yaratımı gündeme getirmiştir bunun sonun da emanet dediğimiz seçme özgürlüğümüzü ilahi boya ile boyanma (etik ve sorumlu yaşama ) tercihimizi yerine getirebilmekteyiz. 

Diğer bir ifadeyle Allah kendi ilahlık sorumluluğunu etik olarak yerine kusursuz bir şekilde yerine getirirken biz kulluğumuz olan 99 Esma ile aydınlanmış Sırat'tan ( Kuransal hayat cadde) yürüyemezdik.

Allahın fiziki varlığını açıklamaya kalkmak ve onu herhangi yarattığı birşeye fiziksel olarak benzetmek doğru değildir.

Yarattıkları içinde Allah'a (fiziksel olarak değil) karakter olarak benzeyen tek varlık Kuran'ın tabiriyle Allah boyası ile boyanan ve etik kulluk sorumluluğunu yerine getirerek varlığa, Allaha duyduğu saygı ve sevgi den kaynaklanan bilinçli sorumlulukla bakıp davranan ALLAH BOYASIYLA BOYANAN kişidir.

Allah'ın boyası... Allah(ın boyasın)dan daha güzel boyası olan kimdir? Biz (yalnızca) O'na kulluk edenleriz. Bakara 138

Allah boyasıyla boyanma iddiasında olan kul, kendisinin pişmiş çamur yönünü görerek hata ettiklerinden dolayı TEVBE, kendisine RABBİNDEN gelen hayırlar içinde HAMD etmesi yine Kulun mütevaziliğinin kapısını açarak kulun allahla ve diğer varlıklarla ilişkisini etik zemine oturtur. Kulun konumunu HAMD ve TEVBE belirler.

Elbette sözün doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

En derin saygılarımla

Ayhan Özcimbit

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..