Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '18

 
Kategori
Deneme
 

Allah Followerınızı Azaltmasın Amin!

Instagram aleminde son bir yıldır biraz fazla geziniyorum. Bugüne kadar gezinmeyerek çok şey kaçırdığımı fark ettim. Meğer aramızda ne kadar çok tanınmış kişi, yazar, şair, fotoğrafçı, tarihçi insanlar varmış. Ben bunların hiçbirini tanımıyordum. Şimdi bilir misiniz bilmem Super’in Benlik Kavramı diye bir şey var. Donald Edwin Super, (adam harbiden Super) ortalama her öğretmen kendisini tanır. Bu abi bireyin mesleki ilgisini yaşlara göre bölmüş. Büyüme Evresi, Araştırma Evresi, Yerleşme Evresi, Koruma Evresi, Çöküş Evresi, artık emekli olayım da ölmeden bir dünya turu yapayım evresi falan bu böyle gidiyor. Tabi bir de bunların alt basamakları var; deneme, geçiş, sınama, sağlamlaştırma.
 
Şimdi bizim toplumda spor hak getire, var mı aramızda lisans alıp düzenli bir sporla uğraşan? Resmi bir spor müsabakasına katılan? Varsa bile çok az olacağından eminim. Sanat desen o da yok, bilim mi? Dünya düzdür, inanmayan kerizdir! Kimse şunu demiyor? Ben yeteneksiz miyim lan! Super abi diyor ki; insan kendini bir yere yerleştirmek zorunda. Ne yapacaksın? İşin en kolayına gideceksin. Açacaksın bir insta; yaz; kendimi bir meyveyle tatmin ediyorum, mevsimi olmayınca deliriyorum. Neyim ben? Şair! Aslında bunların niyeti sanat falan değil. Layk! Like yani beğenilmek istiyor. Dolayısıyla sanatın kendince en kolay dallarını seçiyor. Tabi ki yazarlık-şairlik yapmak kolay değil ama onun umurunda değil. O kendine bir unvan arıyor, alıyor bir Canon tak fotoğrafçıyım, iki kitap fotoğrafı bir özet şak edebiyatçıyım, bir iki belgesel ufak bir tarih bilgisi tırak, tarihçiyim! Sonra gelsin layklar, followlar, dmler!
 
Aman neyse, hadi iyi layklar size! Allah followerınızı azaltmasın inşallah canlarım benim.   
 
Emre Erden 
 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..