Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '08

 
Kategori
İzmir
 

Allah içinize insan sevgisi versin

Allah içinize insan sevgisi versin
 

Hava yine çok can sıkıcı ve birazdan yürüyüşe çıkacağım. Ormantik olduğum için de yağmurda ıslanmak hiç bana göre değil. İnsanoğluna ve kızına da yaranılmıyor. Yağsa bir dert yağmasa ayrı bir dert.

Dün yürüyüş yaparken bir amcayla çok fena kapışıyordum. Mert’e dua etsin ki olayı büyütmedim... Amcayı düşündüğümden değil, oğlum genç olduğundan ve galeyana gelmesini engellemek için dozunda bırakmak zorunda kaldım.

Yoksa ben biliyordum ona yapacağımı...

Allah’ın cezası kaldırımlarda yollarda yürümek bir işkence. Bitip tükenmeyen kazı çalışmaları ayrı bir dert.

Trafik ekipleri ne iş yapar ne işe yarar bu yaşa geldim hala öğrenebilmiş değilim. Hayatımda onlarla bir kez karşılaştım, bir okula kitap götürmüştük ve en fazla iki dakika sonra da geri geldik ki baktık arabayı çekmişler.Rica minnet cezayı ödedik de arabayı geri indirdiler...

Bu trafik amcalar kaldırımlara parkedilmiş arabaları görmüyorlar mı? Yollarda sağlı sollu parkedilmiş araçların dışında kaldırımları tamamen istila eden otomobilleri görmüyorlar mı? Yürüyebilmek için kendimizi yolun ortasına attığımızı görmüyorlar mı?

Şayet bir işe yaramayacaklarca bütün bu kurumların kalkmasını talep ediyorum. En azından “yok” der otururuz...

Dün yine kendimizi yolun ortasına atıp yürümeye çalıştığımız bir gündü. Amca elinde köpeği, tasmasını en az iki metre salmış vaziyette yürümeye çalışıyor. Yanımızda çocuklu aileler de var yürüyebilmek için cebelleşen... Köpek aniden çocuğun üstüne bir atladı, çocuk çığlık çığlık ağlıyor. Bizim amca köpeğini geri çekmek yerine insanlara laf anlatmaya çalışıyor, “korkma bak birşey yapmıyor” diye ve köpek bu defa diğer çocuğun üstüne atladı. Çocuklar korkudan tir tir titriyor avaz avaz ağlıyorlar.

Amca hala köpeğinin zararlı olmadığını ve korkulacak birşey olmadığını anlatıp köpeğini herkesin sevmesini istiyor. Köpek bir ara üstüme doğru atlamaya çalıştı, daha ben ne olduğunu anlamadan korkudan kımıldayamayacak hale gelmişken Mert birden elimden çekip durumu kurtardı ki o ara belim yine acıdı.

Ne şimdi bu , hayvan sevgisi mi?

Hayır hayvan sevgisi değil, acizliğin daniskası, saygısızlığın terbiyesizliğin had safhası. Şayet Mert’e engel olmasaydım orada olacakları amca öyle çok hak etmişti ki. Yaşına başına dua etsin de...

Oradaki çocukların ailelerinin sakinleştirmeye çalışmasaydım ortamı yumuşatmaya çalışmasaydım amca hayatının dersini alacaktı ve buna çoook çook ihtiyacı vardı. O yaşa gelmişti ama insan olamamıştı. Birinin ona insan olmayı öğretmesi lazımdı!

Şiddete karşı mıyım, elbette karşıyım ama insanlara saygı göstermeyen onların duygularıyla böylesine alay eden, onu görmezden gelen bir insanın haddini öğrenmesi gerekir. Çok susunca insanlar salak zannediyor, ben hayatım boyunca bunu öğrendim.

Hayvan düşmanı mıyım? Ben karıncayı bile incitmem.

Bir barınakta bayram tatili diye hiçbir görevli kalmaksızın hayvanları pis bir ortamda ve aç bir şekilde bırakmışlar. Tabi yine hemen bir günah keçisi bulunup bütün suçu ona yıktılar. Oysa o hayvanların o halde bırakılmasına kimler sebep olduysa tek tek cezalandırılmalıydı.

Hayvanları seviyorum hem de hayvansever olduğunu iddia eden birçok insandan daha fazla...

Hayvanları insanlardan daha çok sevenler için tek bir duam var

Allah içinize insan sevgisi versin!

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..