Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Allah ile aldatmak

Allah ile aldatmak
 

http://www.mamutistan.com


Yaşar Nuri Öztürk Hoca'nın yeni kitabının ismi bu. Bugün de karikatürist yazar arkadaşımız Mahmut Celal SANLI, konuyla ilgili bir karikatür göndermiş bana. Sağolsun o güzel çizgileriyle beni de çizmiş.

Dindar olmak gerçekten güzel bir şey. "Allah'a saygısı olan, onun emirlerini yerine getirebilen insanlarımız ne kadar çoğalırsa toplumumuzun düzeni o kadar oturur", diye düşünüyorduk çoğumuz. Ama öyle olmadı. Düzen bir oturdu, pir oturdu, yerinden kaldıramıyoruz. Bizim gibi çağdaş insanların üzerine çöktü. Attında kaldık, eziliyoruz. Adımız dinsize imansıza çıkmaya başladı. Çoğu Allah'ı aldattığını zannederek dindar görünmeye çalışanlar, Türkiye'yi de, çağdaş görünümümüzü de rezil ediyorlar.

Bir terzi müşterim var. Dükkânına girdiğinizde banttan Kuran-ı Kerim dinlerdiniz. Şimdi laptop almış, girmiş bir web sitesine, gelene gidene Kuran-ı Kerim dinletiyor dükkânında. Devamlı açık.

Bunun anlamı ne olabilir acaba? İnsanlığı dindar olmaya özendirmek mi, kendisini dindar olarak tanıtıp müşterilerinin adedini çoğaltmak mı? Bu iktidar başta olmasaydı aynı metotla müşteri çekebilir miydi?

Geçenlerde ufak bir siparişi için yanındaydım. Konuşma anında bir hareket yaptı şaşırdım. Kaptı seccadeyi, serdi orta yere, başladı namaza. Konuşmamız daha bitmemişti. Bekledim beş on dakika, bu arada dükkana gelen müşterilere de "Usta namaz kılıyor sakin olun!" dedim. 4-5 kişi geldi, bekledik ustamızın namaz kılmasını. Daha sonra niye bir perde dikip de arkasında Allah'la baş başa kalarak namaz kılmadığını sordum. İnsanlar görüp, özeneceklermiş.

Bu müşterimin aşırı pazarlık ettiğini, en kötü günlerimde bile bana beş kuruş kazandırmadan iş yaptırmaya çalıştığını da belirtmek isterim. Müşterilerine de hiç acımaz. Allah ne verdiyse kapar parayı. Asker kıyafetlerini 15-20 YTL'ye düzeltir. Ucuzluk hak getire!

İşte İslam Dini'ni bu tip hesaplarla küçültüyoruz. Kimsenin, birinin namaz kıldığını görüp de özenmesi gerekmez bence. Ya da terzi dükkanında sabahtan akşama kadar Kuran-ı Kerim dinletmenin âlemi ne? Bırak terziliği git imam ol!

Almanya'da yaşadığım yıllarda KIRBY elektrik süpürgeleri pazarlama organizasyonunda görev aldım bir ara. Abi, her gittiğim evde tanıtma toplantısına muhabbet de katıyorum ve müşteriler beni sempatik buluyorlar, "Şimdilik kalsın, bu süpürge pahalı sonra düşünelim!" deyip almıyorlardı.

Fethullah Hoca Cemaati'ne bağlı olduğunu söyleyip iş yapacağız diye etraftan epey bir para toplayan cami Hocamız vardı. Bu arkadaş paraları batırmış, hocalık da yapamıyordu cemaatin hücumuna uğramamak için. Kirby organizasyonunda pazarlamacılığa başlamış, bir toplantıda karşılaştık.

Ben başarısızlığımı anlattım. Gülerek dinledi ve ertesi gün beni kendi toplantıısna davet etti, gittik beraber. İçeri girer girmez,

"- Selamün Aleyküm, " dedi.

Birkaç dakikalık bir kısa sohbetten sonra,

"- Bana abdest alacağım bi yer gösterebilir misiniz?" diyerek, abdestini aldı. Seccade istedi ve kenarda namaza durdu.

Hepimiz bekledik hocanın namazını bitirmesini.

Sıra geldi elektrik süpürgesinin ne kadar güzel çalıştığını, evde toz bırakmadığını anlatmaya. Bu anlatımlarda da pazarlamacı hoca hep Allah, Peygamber, din, iman, Cennet, Cehennem sözcüklerini ağzından düşürmedi.

Millet o duruma geldi ki, bir itirazda bulunsalar sanki bu hoca onları Cehennem'e yollayacak. Ürkek bakışlarla, tedirgin bir şekilde dinlediler.

Hoca ilave etti.
"-Bu süpürgeden alıp da evinizi pırıl prırıl yaparak, tozdan kirden arındırmazsanız, çocuklarınız mikrop kapar, hastalanır, ölürler. Bunun vebali ağırdır. Cezası Cehennem ateşinde yanmaktır."

Herkes bir an önce taksitle satılan süpürgeleri alıp Cennetlik olmak için sıraya girdi. Altı aile vardı tanıtma toplantısında, altısı da bastı imzaları, bir kısmı anında ön ödeme de yaptı. Zaten Almanya'da böyle anlaşmalara imza atanlar kurtulamazlar. Anlaşmanın altında küçücük harflerle yazılı "15 gün içinde anlaşmadan cayabilirsiniz." yazısı da kimsenin dikkatini çekmez genelde.

Bir de HELAL ET, HELAL GIDA PAZARI türemişti Almanya'da. Diğerleri haram da, sadece bu muhteremlerin sattıkları helal. Böyle bir zihniyet işte.

Türkiyemizde de AKP iktidarı döneminde Allah'ın adını kullanarak kendilerine pay çıkaranlar çoğaldı. Gösteriş Müslümanları bunların çoğu. Arada çağdaş insanlar ve Allah'a inanan, Müslümanlık gereklerini yerine getiren gerçek Müslümanlar zarar görüyorlar. Kimin ne olduğu belli olmayınca, karışıyor ortalık.

Allah hepimize akıl fikir ve doğruluk nasip etsin! Allah adını kullanarak iş yapanlara, siyasetçilere de!

Saygı ve sevgilerimle.

Mustafa Mumcu, 28. 05. 2008 Saat: 12:00
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..