Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '16

 
Kategori
Kitap
 

Allah'ın adamı Abuzer

Allah'ın adamı Abuzer
 

Yücel Sarpdere'nin 'Vatandaş Abuzer' adlı kitabını okudum.
 
Kitap, roman türünde. Sayfa sayısı 288. 1992 yılında yayımlanmış, Evrensel Basım Yayın tarafından. Ben 1997 yılında yapılmış 4. baskısını okudum. Son baskısı 2016 yılında yapılmış. Gene aynı Evrensel Basım Yayın'dan çıkıyor.
 
*
 
Abuzer... Tam bir Allah adamı...
 
12 Eylül 1980 darbesinin soğuk rüzgârları esmektedir. Abuzer'i elinde gazeteyle gören polis 'komünist' diyerek tutuklayıp gözaltına alır. Üzerine ağır suçlar atılır göz altında. Ve doğru hapse gönderilir.
 
Abuzer çok iyi niyetlidir. Dürüsttür. Sakindir. Ilımlıdır. Karıncayı ezmeyecek, elinden ekmeğini alsan ses etmeyecek bir tiptir. İyi niyeti başına çok belalar açacaktır. Tipik asker ve polis zihniyetleri onun iyi niyetini 'dalga geçiyor' diye algılayacaklardır...
 
İnsanlık abidesi ve örneği Abuzer, hapiste neler yaşar neler... Dramatik, trajik, komik maceralı bir sürü olaylar...
 
*
 
Yücel Sarpdere'nin ismini daha önce hiç duymamıştım, ama romana bayıldım. Profesyonel çoğu yazar, böyle kaliteli bir esere imza atamaz. Üslubu çok başarılı, dili pınar gibi, yarattığı karakter gerçekten çok sağlam...
 
Romandaki karakterler hayal ürünü olsa da, olayların çoğu yaşanmış olaylar...
 
Öneririm.
 
-Mustafa Yıldırım - 28.07.2016
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..