Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '15

 
Kategori
İnançlar
 

Allah İnsanı yarattı, insan ise şiddeti!

Allah İnsanı yarattı, insan ise şiddeti!
 

alıntıdır


Kaç kez şahit oldum inanın ben bile bilmiyorum. İnsanların dini, dili, ırkı, fikri, yaşam tarzı neden sürekli mevzu olup konuşulur?

Neden aşamıyoruz hala bu konuda kendimizi?

Laz, Çerkez, Müslüman Hristiyan… insanları sevip sevmemizi belirleyen bir etken mi? Evet ise neden?

Hava soğuk. İş çıkışı servise koşturuyoruz. Birde ne görelim? Servis gelmemiş. Bekliyoruz yine…

Köşedeki benzinliğin önünden iki kadın geliyor bize doğru. Bir sokak üstümüzde kilise var. Tam kilisenin olduğu sokağın önünden geçerken “buraya gelip ibadet ediyorlar, kökleri kurusun” deyiveriyor bir tanesi.

Donup kalıyorum o anda. Aslında şaşmamak lazım diyorum bir yandan da hala değişemedik diyorum kendi kendime.

Belki bir düş kırıklığı yaşadığım. Belki umut ettiğim “herkesin birbirini sevdiği, mutlu mesut bir dünya” fikrimin gözümün önünde benden uzaklaşmasına isyanım.

Yol boyu atamıyorum bu düşünceyi içimden. Hiçbir şey değişmiyor güzel ülkemizde. Ve belli ki değişmeyecek bu gidişle.

Hala bir çocuğun başını bile okşamaktan imtina edeceğiz bizimle aynı dili konuşmuyor diye. Hala ibadet etmek için yollara düşen insanlara burun kıvıracağız sırf kiliseye gidiyor diye.

Hala bir insanı sevmeden önce kimliğini araştıracağız yedi göbek bizden mi diye. Hala ve hala…

Koşullu sevmek bizim yaşamımız. Koşulsuz, sorgusuz sualsiz sevemeyeceğiz bu gidişle. Mevlana boşa mı söylemiş “gel ne olursan ol yine gel” diye?

Sözlerin, anlayışın, hoşgörünün bir öneminin olmadığını anladım insanların gözünde.

Saygısızlık diz boyu! İnançlarıyla yargılıyoruz insanları.

Ve herkesten öğrenip alabilecek doğruların olduğunu unutuyoruz bazen.

Ön yargılardan sıyrılamıyoruz. Ötekileştiriyor, kırıp incitiyor ve bazen küfür bile eder oluyoruz.

Sevmek için başka doğru zaman yok artık! En doğru zaman şimdiki zaman!

Unutmayın!

Allah insanı ve evreni yarattı. İnsan ise savaşı ve şiddeti.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..