Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '15

 
Kategori
Deneme
 

Allah insanları mükemmel yaratmış; madem öyle niye halimizden şikâyet ediyoruz?

Allah insanları mükemmel yaratmış; madem öyle niye halimizden şikâyet ediyoruz?
 

Halimizden şikâyet ediyoruz çünkü mükemmel değiliz. Doğrusu Allah ben kullarımı mükemmel yarattım da demiyor ama böyle bir söylem var. İhtimal ki yaratanın kusursuzluğuna bağlanıyor olmalı.

Bazıları “Tanrım beni baştan yarat” diye şarkılar söylüyor. Kendinden memnun olsa böyle der mi? Elbette çekilen acıların da bunda etkisi var.

Allah’ın bizi mükemmel yarattığı varsayım. Değilse bizler kendimizi beğenmeyerek Allah’a karşı geliyoruz. Öyle ki kendini beğenen yok gibi.

Ya da işte yaratan mükemmelliğine şuna buna bakmadan takdir etmiş yaratmış; ben beni beğenmiyorum, değiştirsin deme hakkımız var mı?

Allah’ın bizi mükemmel yarattığı çok fazla vurgulanıyor. Ama ben etrafıma bakıyorum hiç de mükemmel değiliz. Belki şu anlamda: Gözü kaşı yerinde.

Yaratan hâşâ insan yapma fabrikası değil, öyle takdir etmiş öyle olmuş, kısmetine küs. İnsanlar niye ben böyleyim diye ciddi şekilde kaderlerine yanıyorlar.

Bakıyorlar Kıvanç Tatlıtuğ, Angelina Jolie; bir de kendilerine bakıyorlar onlar kadar güzel değiller. Onları da anlamak lazım.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..