Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '14

 
Kategori
İnançlar
 

Allah kaderi yazdı ben seçemiyorum sorusuna cevap

Allah kaderi yazdı ben seçemiyorum sorusuna cevap
 

Yüce Allah kulunun ne yaşadığını ruhlar aleminde daha önceden yaşanıldığı bildiği için anlımıza yazılmış kısacası daha önceden yazmış oluyor. Çünkü Allah zaman kavramından bağımsızdır. Yüce Allah senin benim yaşayacağımız seçeceğimizi bildiği için yazdığı yaşam çizgisine kader diyoruz, seçimi özgürce bize ait olan bir hayat.

Burada yapacaklarımızdan sorumlu olan bizleriz. Çünkü olaylara özgür irademizle karar veririz. Beğenir seçeriz, beğenmeyiz seçmeyiz. Seçer beğenir yaşarız. Örneğin bir sınavı çalışırsak kazanırız.

Çalışmazsak kazanamayız. Eğer kaderimde ne varsa o olur diyerek çalışmayı bırakırsan kaybedersin çünkü kazanıp kazanmayacağımıza Allah karar vermiyor, sen istiyorsun yüce Allah yaratıyor. O ne olacağını biliyor. Ne yapacağına karar vermek tamamen özgürce senin elinde kardeşim.

Meyhaneye gitmek istersen gidiyorsun, gitmek istemezsen gitmiyorsun. Camiye gitmek istiyorsan gidiyorsun, gitmek istemezsen gitmiyorsun, senin kararın senin benim hayatım.

Selam ve dua ile..


Mehmet Aluç

 
Toplam blog
: 959
: 197
Kayıt tarihi
: 04.06.13
 
 

Ben Mehmet Aluç 1962 Malatya Doğumlu. Ortaokul mezunuyum. Çocukluğumda okuma hevesim Tarkan çizgi..