Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '11

 
Kategori
Güncel
 

Allah rahmet eylesin Andy!...

Allah rahmet eylesin Andy!...
 

Genç oyuncu, son yolculuğuna çıkarken.


Spartacüs'ün 39 yaşındaki genç oyuncusu, Andy Whitfield, masmavi gözleriyle renktaş gökyüzüne ulaştı bugün. 1, 5 yıldır hastalıkla mücadele ediyordu. 

Hangi yemekten hoşlanırdı, içer miydi, yüzmeyi sever miydi, aşık mıydı, üzgün müydü, hayalleri var mıydı, politik miydi, apolitik miydi, spora ilgisi var mıydı, dindar mıydı, sufi miydi? bilmiyoruz. Bundan sonra da gazeteler yazıp çizerlerse 1-2 gün bir kısmını belki öğreniriz, belki öğrenemeyiz. 

Kesin bildiğimiz ise öldüğü. Bir çoğumuzun izlediği bir dizide başrol oynarken. 

Rahmet diliyorum. 

Her ünlü ölümü sonrası karşılaştığımız ve ne dinle ne de vatanseverlikle ilgisi olan tartışmalarla ise yine orda burda karşılaştık bugün. BM'nin Palmer raporunu devletçe yok saydığımız gibi bu anlamsız tartışmaları da artık yok saymalıyız değerli dostlar. 

* Evet, şehitlerimiz kadar üzüldüm Amy Winehouse'a onu o güne kadar hiç dinlememe rağmen. Ve işte evet, Andy'e de üzülüyorum Spartacus'u hiç izlememe rağmen. Her canlı ölümü tadacaktır ve her canlı sevabıyla günahıyla gittiği yerde artık bize değil, yaradana teslim olmuştur. Şehitlerimiz zaten çok özeldir, kimseyle kıyaslanamayacak kadar. Ama neticede her ölüm aynıdır, dün nefes alanı bugün dünyadan ayıracak kadar. 

* Ve evet, kendisine Allah'tan rahmet diliyorum, çünkü biliyorum ki kimin son nefesinde imanla öldüğünü, kimin ölmediğini ilahiyatçılar ya da sen ben değil, ancak ve ancak Allah bilebilir. Kimse kendini Yaradan yerine koyup (bkz. şirk koşmak) kimin müslüman olarak ölüp ölmediğine karar verecek durumda değildir. Benim inancım budur, dileyen tabii ki toprağı bol olsun diyebilir, onu bağlar. 

Ve her ünlü vefatı sonrası ortaya çıkan bu açıklamalar artık son bulsun, biraz olsun Allah korkunuz varsa. Biraz olsun ölüme ve ölüye saygınız varsa. Her biri öldüğünde sanki Pandora kutuyu açıyor, içinden kötülük çıkıyor ve birilerine "ölünün arkasından atın tutun diyor" gibi. Yapmayın. Ölünün ardından iyi dileklerimize set çekmeyin.

Allah'ın rahmeti üzerine olsun Andy! Sadece senin değil tüm yarattılanların... 

 
Toplam blog
: 78
: 1198
Kayıt tarihi
: 12.10.10
 
 

Alice'in harikalar diyarındaki cennet bahçesinden sesleniyorum sizlere. Burada önyargı, olur olma..