Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '11

 
Kategori
Anılar
 

Allah razı olsun

Maliyecilik zor bir meslek. Mükelleflere vergi tahakkuk ettiriyoruz, yasaya aykırı bir eyleminde ceza kesiyoruz. Vergi borcu olanlara haciz işlemi uyguluyoruz, bankada parasına el koyuyoruz. Tabi bunları yasalara dayanarak yapıyoruz. Uygulamada hiç vergi ödemesi gerekmediği halde vergi tahakkuk edebilmekte veya tahakkuk etmesi gereken miktardan fazla tahakkuk edebilmektedir. Ekonomik nedenler veya sair nedenlerle kesinleşen vergi borçları birikiyor, mükellef işini terk ederek bir işyerinde ücretli çalışmaya başlıyor. Dolayısıyla ödeme gücü azalıyor veya hiç olmuyor. Bu şartlarda görev yapmanın zorlukları da ortada.

Akyazı' da görev yapar iken bir karı koca odama girdi dilekçe havale ettirmek için. Dilekçeyle tarh edilen vergi ve cezalar için uzlaşma taleb ediliyordu..Ekli evraklarını inceledim, tarhiyatın dayanağı Takdir Komisyonu kararıydı. Takdir komisyonu Sakarya' daydı ve ben de üyesi idim. Vergi dairelerine komisyon kararlarının asılları değil tasdikli suretleri gönderiliyor. Takdir Komisyonu kararında matrah olarak 9000_tl yazıyordu. Buna göre veri ve ceza tarh edilmişti. Mazbut bir aile, yaptıkları işe göre miktar fazlaydı. O Takdir Komisyonu toplantısına ben de katılmıştım, böyle yüksek bir matrah takdir ettiğimizi hatırlayamadım. Adapazarı' na komisyona telefon ettim, bu mükellefle ilgili ne kadar matrah takdir edildiğini sordum, 900._tl dediler. Hemen kararın fotokopisinin fakslanmasını istedim, servise talimat verdim vergi ve cazayı terkin ettirdim, 900._tl matrah üzerinden yeniden tarhiyat yaptırdım. Ödeyecekleri vergi önemli miktarda düşmüştü.

İşlemleri bittikten sonra giderken hanım odama uğradı; ' Allah razı olsun' dedi. Görevimiz dedim.

23 mart 2011 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..